NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

ترکیه همزمان با صدور هشدار مسافرتی بریتانیا در مورد سگ‌های ولگرد، از لایحه‌ای جنجالی رونمایی کرد

فعالان مدافع حقوق حیوانات در جریان اعتراض در استانبول ترکیه به تاریخ ۲۴ مه ۲۰۲۴
فعالان مدافع حقوق حیوانات در جریان اعتراض در استانبول ترکیه به تاریخ ۲۴ مه ۲۰۲۴ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از Angela Symonsیورونیوز فارسی با استفاده از  AP
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
ترجمه شده از زبان: انگلیسی

حملات سگ‌های خیابانی در ترکیه باعث ارائه لایحه جدیدی با هدف کنترل جمعیت آن‌ها شده است. با این حال، منتقدان استدلال می‌کنند که این اقدامات پیشنهادی غیرانسانی است.

آگهی

یک لایحه بحث‌برانگیز جدید در ترکیه، گروه‌های مدافع حقوق حیوانات را در مقابل کسانی قرار داده است که خواستار اقداماتی برای ایمن کردن خیابان‌ها از شر سگ‌های ولگرد هستند.

حزب حاکم رجب طیب اردوغان روز جمعه لایحه‌ای را با هدف مدیریت جمعیت زیاد سگ‌های ولگرد این کشور به پارلمان ارائه کرد. منتقدان نگران این هستند که قانون پیشنهادی منجر به محصور شدن سگ‌ها در پناهگاه‌های تنگ و پرازدحام شود و به طور بالقوه منجر به کشتن بسیاری از این حیوانات شود.

آقای اردوغان گفته است که نزدیک به ۴ میلیون سگ ولگرد در خیابان‌ها و حاشیه شهرهای ترکیه در حال گشت و گذار هستند.

البته این لایحه جدید، به نوعی نسخه‌ای تعدیل شده از طرح اولیه آن است که بنا بر گزارش‌ها خواستار جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، اسکان آن‌ها در پناهگاه‌ها و کشتن آن‌ها در صورت عدم پذیرش از سوی داوطلبان ظرف مدت ۳۰ روز میشد.

این در حالی است که طرح اولیه هنوز به مجلس ارائه نشده بود که خشم عمومی را برانگیخت. مدافعان حقوق حیوانات استدلال کردند که چنین طرحی منجر به نابودی دسته جمعی سگ‌هایی می‌شود که هیچ کس حاضر به نگهداری از آن‌ها نشده است.

سگ های ولگرد چگونه از خیابان‌های ترکیه جمع می‌شوند؟

عبدالله گولر، یکی از قانونگذاران ارشد حزب حاکم به خبرنگاران گفت که بر اساس این پیشنهاد و البته بعد از اعمال پاره‌ای اصلاحات، سگ‌های ولگرد از خیابان‌ها جمع‌آوری می‌شوند و در پناهگاه‌هایی قرار می‌گیرند تا در آنجا عقیم شوند.

گولر گفت، سگ هایی که در معرض خطر ابتلا به هاری هستند، رفتار تهاجمی از خود نشان می‌دهند و امکان بازپروری ندارند، کشته خواهند شد.

این قانونگذار افزود که شهرداری‌ها موظف هستند شرایط را در پناهگاه‌های موجود بهبود بخشیده و مردم را تشویق به پذیرش سگ‌های ولگرد کنند.

حزب حاکم اردوغان و متحدان ملی‌گرا و اسلام‌گرای آن اکثریت پارلمان را در اختیار دارند و احتمالاً این لایحه زمانی که به صحن علنی مجلس برسد تصویب خواهد شد. هر چند هنوز هیچ تاریخی برای تصویب آن تعیین نشده است.

یک سگ ولگرد در کنار مردم در استانبول در تاریخ ۴ ژوئیه ۲۰۲۴
یک سگ ولگرد در کنار مردم در استانبول در تاریخ ۴ ژوئیه ۲۰۲۴آسوشیتدپرس

چرا ترکیه خود را به مبارزه با سگ‌های ولگرد ملزم می‌داند؟

گزارشی که توسط «انجمن خیابان‌های امن و دفاع از حق حیات» منتشر شده می‌گوید از سال ۲۰۲۲ تاکنون ۶۵ نفر در حملات سگ‌های خیابانی جان خود را از دست داده‌اند. این انجمن، سازمانی است که برای حذف سگ‌های ولگرد از خیابان‌ها فعالیت می‌کند.

دولت ترکیه اوایل سال جاری میلادی پس از اینکه یک کودک در پی حمله سگ‌ها در آنکارا، پایتخت ترکیه به شدت مجروح شد، وعده داد که با این موضوع مقابله کند.

بریتانیا به مسافران ترکیه هشدار داد

علیرغم قوانین موجود مبنی بر گرفتن، عقیم‌سازی و بازگرداندن سگ‌های ولگرد به محل اصلی خود، گروه‌های مدافع حقوق حیوانات ادعا می‌کنند که عدم اجرای این مقررات در سال‌های اخیر منجر به انفجار جمعیت سگ‌های وحشی شده است.

آنها استدلال می‌کنند که اجرای صحیح این مقررات برای کنترل جمعیت کافی است.

بریتانیا اخیراً هشداری درباره سگ‌های ولگرد در ترکیه صادر کرده است و به مسافران بریتانایی هشدار می‌دهد که این سگ‌ها اغلب به صورت گله‌ای جمع‌می‌شوند و ممکن است رفتار تهاجمی از خود نشان دهند.

در نتیجه بریتانیا به بازدیدکنندگان خود توصیه کرده است تا جوانب احتیاط را رعایت کرده و از نزدیک شدن به سگ‌های ولگرد خودداری کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چگونه گربه‌ها با پشت سرگذاشتن سگ‌ها به ستاره‌های هالیوود تبدیل شدند؟

بیمارستانی در اسپانیا برای تقویت روحیه بیماران از سگ‌ها کمک می‌گیرد

قدرت درک زبان؛ ️سگ‌ها از کلمات ما چه می‌فهمند؟