Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

شاهکار هنری به سرقت رفته که در یک ایستگاه اتوبوس پیدا شده بود ۲۰ میلیون یورو فروخته شد

تابلوی نقاشی فرار به مصر
تابلوی نقاشی فرار به مصر Copyright ویکی پدیا
Copyright ویکی پدیا
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تابلوی نقاشی معروف «فرار به مصر» اثر تیسین نقاش و نگارگر دوره رنسانس در حراجی کریستی لندن به قیمت ۲۰.۶ میلیون یورو فروخته شد تا رکوردی جهانی برای آثار این نقاش قرن شانزدهمی ثبت شود.

آگهی

تیسین برای رسم این نقاشی، که در سال ۱۵۱۰ کشیده شده است، از روایتی از اناجیل الهام گرفته است. این روایت می‌گوید پس از اینکه یوسف نجار خواب می‌بیند هیرودیس، پادشاه یهودیه، قصد دارد مسیح تازه متولد شده را بکشد، همراه با عیسی و مریم به مصر فرار می‌کند.

این قطعه نقاشی، یوسف و مریم باکره را به همراه عیسی جوان در حال استراحت در جنگل در سفر به تصویر می‌کشد.

این تابلو در تاریخ ۵۰۰ ساله‌اش بارها دست به دست شده است. «فرار به مصر» برای اولین بار توسط سربازان ناپلئون از کاخ «بلورده» در وین در اوایل قرن ۱۹ برداشته شد.

بعد از چند بار سرقت، این نقاشی سرانجام در ساله ۱۸۷۸ بر دیوار خانه «لانگلیت»، عمارت باشکوه انگلیسی و مقر مارکوئس آو بث، جا خوش کرد. تابلوی تیسین تا ۱۹۹۵ بر دیوار همین بنا آویزان بود که در این سال گم شد.

صاحبان آن برای بازگرداندن نقاشی مژدگانی ۱۰۰ هزار پوندی تعیین کردند، با این حال تنها هفت سال بعد بود که سرانجام این نقاشی بدون قاب و در یک کیسه پلاستیکی در ایستگاه اتوبوسی در لندن پیدا شد.

چارلز هیل، کاراگاه سابق اسکاتلندیارد که آن را پیدا کرد، به یافتن مجدد آثار هنری معروف دیگری از جمله «جیغ» اثر ادوارد مونک شهرت دارد.

تیسن نقاش عصر رنسانس
تیسن نقاش عصر رنسانسJose Baztan Lacasa/Wikipedia

اندرو فلچر، رئیس جهانی دپارتمان استادان قدیمی حراج کریستی، گفت که این نقاشی «نمونه‌ای واقعا برجسته از رویکرد پیشگامانه هنرمند در استفاده از رنگ و بازنمایی شکل انسان در جهان طبیعی است.»

او معتقد است که «آرامش در فرار به مصر» را می‌توان مهمترین اثری از تیسین برشمرد که در دهه‌های اخیر به بازار حراج آمده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این نقاشی در واقع یکی از آخرین آثار مذهبی اولیه این استاد رنسانس است که هنوز در دست کلکسیونرهای شخصی بوده و به همین خاطر حراج آن توجه قابل توجهی را به خود جلب کرد.

لرد باث، نواده و وارث مارکوئس آو بث، گفت تصمیم گرفته است این نقاشی را که مایملک خانوادگی‌شان به شمار می‌رود در چارچوب «استراتژی سرمایه‌گذاری بلندمدت» این عمارت به فروش برساند.

تیسین نقاش و نگارگر ایتالیایی قرن شانزدهم و از استادان نامدار عصر رنسانس از مشهورترین اعضای «مکتب ونیز» به شمار می‌رود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رکورد فروش تابلوهای فریدا کالو، نقاش مکزیکی در حراج ساتبیز شکسته شد

فروش تابلوی ۵۰۰ ساله اثر بوتیچلی در کمتر از ۵ دقیقه با قیمت ۹۲ میلیون دلار

کشف نقاشی ۲۴ میلیون یورویی در آشپزخانه زنی مسن؛ فرانسه راه خروج تابلو را بست