آیا تیلور سوئیفت با کسب جایزه آلبوم سال جوایز موسیقی گرمی رکورد شکنی می‌کند؟

تیلور سوئیفت
تیلور سوئیفت Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که یکشنبه شب مراسم اهدای جوایز سالانه جشنواره گرمی در شهر لس‌آنجلس آمریکا برگزار می‌شود، کارشناسان صنعت موسیقی می‌گویند تیلور سوئیفت می‌تواند با کسب جایزه آلبوم سال رکورد دیگری را به نام خود به ثبت برساند.

آگهی

این سوپراستار ۳۴ ساله موسیقی پاپ برای چهارمین جایزه «آلبوم سال» خود، با آلبوم «نیمه‌شب‌ها» نامزد شده است.

در تاریخ ۶۶ ساله گرمی هیچ هنرمند دیگری چهار بار این افتخار را کسب نکرده است. اسطوره‌های دنیای موسیقی فرانک سیناترا، پل سایمون و استیوی واندر هر کدام سه بار برنده چنین جایزه‌ای شده‌اند.

کارشناسان موسیقی می‌گویند هرچند تیلور سوئیفت نامزد مهمی برای جایزه امشب به شمار می‌رود، با این حال کسب آن توسط وی حتمی نیست و آلبوم «کمک» در سبک آراندبی معاصر اثر سیزا رقیبی جدی برای سوئیفت به شمار می‌رود.

سیزا که امسال با نامزدی در ۹ رشته پیشتاز است، در صورت موفقیت اولین زن سیاهپوست پس از لارین هیل در سال ۱۹۹۹ خواهد بود که تمام جوایز بخش را درو می‌کند.

پل گرین، سردبیر جوایز بیلبورد، درباره رقابت بین این دو هنرمند می‌گوید: «رقابت بین سیزا برای آلبوم کمک و تیلور برای نیمه‌شب بسیار تنگاتنگ است.»

در جشنواره گرمی ۲۰۲۴ زنان نقش برجسته‌ای دارند. در میان ۸ نامزد جایزه آلبوم سال فقط یک مرد، جان باتیست، قرار دارد. دیگر مدعیان عبارتند از اولیویا رودریگو، لانا دل ری، گروهی با حضور فیبی بریدجرز، جولین بیکر و لوسی داکوس.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

تیلور سوئیفت همچنین با ترانه «ضد قهرمان»، تک‌آهنگ آغازین آلبوم نیمه‌شب‌ها که شعر آن در خصوص خودبیزاری، افسردگی و اضطراب است، برای کسب جایزه آهنگ سال رقابت می‌کند. افتخاری در آهنگسازی که با وجود تحسین‌های گسترده برای ترانه‌هایش هرگز به آن دست نیافته است.

برندگان جوایز گرمی توسط نوازندگان، تهیه‌کنندگان، مهندسان صدا و سایر اعضای آکادمی ضبط و پخش موسیقی انتخاب می‌شوند. این گروه در سال‌های اخیر با دعوت از زنان و افراد رنگین‌پوست به صفوف خود، برای تنوع بخشیدن به اعضایش تلاش کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کنسرت تیلور سوئيفت در سنگاپور، قیمت هتل‌ها در این کشور را بالا برد

وزنه‌ای به نام تیلور سوئیفت؛ آیا فوق ستاره موسیقی در انتخابات ۲۰۲۴ ورق را به نفع بایدن بر می‌گرداند؟

تیلور سوئیفت، ستاره آمریکایی موسیقی پاپ به عنوان شخصیت سال ۲۰۲۳ مجله تایم انتخاب شد