مستند دیدار با گورباچف؛ «دشمن‌سازی از روسیه بزرگترین اشتباه رسانه‌های غرب است»

مستند دیدار با گورباچف؛ «دشمن‌سازی از روسیه بزرگترین اشتباه رسانه‌های غرب است»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ورنر هرزوگ، مستندساز آلمانی درباره میخاییل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی فیلمی ساخته است. او می‌گوید: «دشمن‌سازی از روسیه بزرگترین اشتباه رسانه‌ها و سیاست‌های غرب است.» این فیلم هم اکنون در سینماهای آمریکا به نمایش درآمده و در پاییز نیز در سینماهای اروپا به نمایش در می‌آید.

آگهی

ورنر هرزوگ مستندساز آلمانی درباره میخاییل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی مستندی با نام «دیدار با گورباچف»ساخته است. آقای گورباچف با اجرای سیاست‌‌های «گلاسنوست» و «پرسترویکا» عملا توانست آینده اروپا را تغییر داده و به جنگ سرد پایان دهد.

این فیلم در حال حاضر روی پرده سینماهای آمریکا است و در پاییز نیز در سینماهای اروپا به نمایش درخواهد آمد.

هرزوگ برای ساخت مستند گورباچف به دیدار او رفته است. ورنر هرزوگ و اندری سینگر فیلم‌ساز بریتانیایی سه جلسه طی ۶ ماه با آخرین دبیرکل حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی داشتند  این دیدارها را ضبط کرده‌اند.

به گفته این مستندساز «مردم روسیه و غرب باید اهمیت این مرد را به رسمیت بشناسند. اقدامات باشکوهی که او انجام داد. برای نمونه کار بزرگ او در توافق با رونالد ریگان که چشمگیرترین کاهش سلاح در تاریخ بشر به شمار می‌آید.»

ورنر هرزوگ همچنین می‌گوید: «نباید جنگ سرد تازه‌ای اتفاق بیفتد. بر این باورم که دشمن‌سازی از روسیه بزرگترین اشتباه رسانه‌ها و سیاست‌های غرب است. اگر روسیه را دشمن می‌دانید با آنها حرف بزنید.»

او درباره علاقه‌مند شدنش به گورباچف برای آغاز این کار مستند می‌گوید: «من از همان وقتی که اتحاد دو آلمان و فرو افتادن دیوار برلین محقق شد، طرفدار گورباچف شدم. چرا که او بدون خشونت و خونریزی اجازه داد تا این اتحاد محقق شود. شما پیشتر در اتحاد جماهیر شوروی می‌دیدید که تانک‌ها در خیابان‌ها راه می‌افتاند. مانند مجارستان، لهستان، چکسلواکی و آلمان شرقی. گورباچف راه جدیدی برای رسیدگی به این مشکلات تاریخی و سیاسی مهم بود.»

هرزوگ همچنین یک فیلم روایی ژاپنی به نام «روایت عاشقانه خانوادگی، ال‌ال‌سی» را به پایان رسانده که امسال در بخش ویژه فستیوال بین‌المللی فیلم کن به نمایش درخواهد آمد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بیشتر بخوانید:

گورباچف: باید تغییراتی در روسیه انجام شود

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد

ژان لوک گدار از بنیانگذاران موج نو سینمای فرانسه و جهان درگذشت