فیلم «خانه ما»؛ چگونه احزاب سیاسی با زندگی ما بازی می کنند؟

فیلم «خانه ما»؛ چگونه احزاب سیاسی با زندگی ما بازی می کنند؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«خانه ما» آخرین ساخته سینماگر بلژیکی لوکا بِلوو است که ماجرای آن در شمال فرانسه و چند هفته پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور اتفاق می افتد.

آگهی

«خانه ما» آخرین ساخته سینماگر بلژیکی لوکا بِلوو است که ماجرای آن در شمال فرانسه و چند هفته پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور اتفاق می افتد. در واقع فیلم «خانه ما» به نوعی، داستان شکل گیری کارزار انتخاباتی یک نامزد راست افراطی است.

کارگردان فیلم درباره آن می گوید: ««همه چیز فیلم به شکلی بسیار دقیق و منصفانه ملهم از واقعیت است. فقط شخصیت پولین، یک شخصیت ساختگی است … البته تمامی شخصیتها ساختگی اند … اما با این حال همه آنها بر اساس موقعیتها و واقعیت های مستند ساخته شده اند. »

پولین که دو فرزند دارد پرستار خانگی سالمندان است. دکترِ خانوادگی آنها که از سرشناسان شهر است، زن جوان را قانع می کند تا از طرف حزبِ او در انتخابات شرکت کند، حزبی که رئیس آن به شدت یادآور مارین لوپن است.

لوکا بلوو درباره رابطه فیلم با واقعیت سیاسی موجود می گوید: «این فیلمی اغراق شده علیه حزب جبهه ملی فرانسه (FN) نیست. بلکه تصویری است کلی و بسیار دقیق و منصفانه از آنچه این حزب در سازماندهی و عملکرد خود انجام می دهد: اینکه چطور توده ها و افراد را بازیچه می کند.»

پولین با ساده دلی راضی می شود در بازی انتخابات شرکت کند و گرچه احساس می کند که کم کم فشار بر او بیشتر می شود، با این حال در «هنارد» نامزد انتخابات می شود؛ شهری که نامش تداعی گرِ منطقه ای در شمال فرانسه است که به تازگی به حزب راست افراطی رای داد.

این فیلمساز در انتها می افزاید: «احزاب پوپولیست نیاز به پیدا کردن آدمهایی شبیه پولین دارند. کسانی که از یک سو جزئی از عامه باشند و از سوی دیگر در نقشِ اجتماعی شان محبوبیت زیادی داشته باشند. پولین برای آنها یک هدف آرمانی است و بازیچه کردنش هم سخت نیست. او اراده خوبی برای ایجاد تغییر در دور و بر خودش دارد، در پدر، فرزندان و بیمارانش. او از خودش خیلی مایه می گذارد، و خیلی بخشنده است و آنها می خواهند از این به نفع خودشان استفاده کنند.»

فیلم «خانه ما» که به تازگی در فرانسه راهی پرده سینماها شده از این پس در دیگر سینماهای اروپا نیز به نمایش در خواهد آمد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد