فیلم تونسی «عروسی هادی» تناقض سنت و طعم آزادی

فیلم تونسی «عروسی هادی» تناقض سنت و طعم آزادی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

محمد بن عطیه در اولین فیلم خود بنام «عروسی هادی» جلوه ای از زندگی در تونس در فردای بهار عربی را به تصویر کشیده است.

آگهی

محمد بن عطیه در اولین فیلم خود بنام «عروسی هادی» جلوه ای از زندگی در تونس در فردای بهار عربی را به تصویر کشیده است. هادی، مرد جوان تونسی در آستانه ازدواج است ولی خود را در تناقض بین میل به زندگی و فشار سنتها گرفتار می بیند.

با نگاهی ساده از همان ابتدای فیلم می بینیم هادی، شخصیت اصلی داستان زیر فشار است و کنترل زندگی از دستش کاملا خارج شده است. نه در محیط کار که یک آژانس خرید و فروش اتومبیل است و نه در مراحل ازدواجی که بدست مادر ترتیب داده شده، هادی هیچ کنترلی بر اوضاع ندارد.

اما زمان زیادی طول نمی کشد تا همه چیز برای او زیر و رو شود. ماجرا از این قرار است که کارفرما هادی را برای پیدا کردن مشتری جدید به شهر ساحلی مهدیه می فرستند. در اینجا است که هادی با ریم، دختر جوان و سرزنده آشنا می شود. او مهماندار هتل کوچکی است که هنوز برای چند جهانگرد جاذبه دارد. هادی دیوانه وار عاشق می شود و نسیم آزادی را احساس می کند. او برای اولین بار باید به تنهایی برای زندگیش تصمیم بگیرد. بازی کنترل شده و پر احساس مجد مستوره درنقش هادی، از نکات تاثیرگذار فیلم است، بازی که با شایستگی خرس نقره ای بهترین بازیگر جشنواره برلین ۲۰۱۶ را برای او به ارمغان آورد.

«عروسی هادی» همچنین برنده جایزه بهترین فیلم این فستیوال شد. تصویر واقعگرایانه و بی چشم پوشی آن یادآور سبک کارگردانی ژان پیر داردن و لوک داردن، برادران و زوج فیلمساز بلژیکی است که تهیه کننده فیلم هستند. فیلم شروعی امیدبخش برای این فیلمساز جوان تونسی است که انتظارات برای کارهای آینده اش را بالا برده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد