مستند جدید از تاریخچه گروه بیتل ها: سالهای تورهای مداوم

مستند جدید از تاریخچه گروه بیتل ها: سالهای تورهای مداوم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«بیتل ها: هشت روز هفته» نگاه جدیدی به روزهای اوج گروه بیتل ها عرضه می کند.

آگهی

«بیتل ها: هشت روز هفته» نگاه جدیدی به روزهای اوج گروه بیتل ها عرضه می کند. این مستند به کارگردانی ران هاوارد با بهره بردن از فیلم های کم دیده شده و اختصاصی بخشی از تاریخ این گروه موسیقی برتیانیایی را به تصویر کشیده است. چهار جوانی که در شهر لیورپول انگلستان گروهی شکل دادند، بزودی به شهرت جهانی رسیدند و تا امروز نمادی شاخص باقی مانده اند.

ران هاوارد، کارگردان آمریکایی می گوید: «من به شهرت و تورهای مداوم آنها (بیتل ها) علاقمند شدم. بازنگری در سال های تور بیتل ها از این نظر جالب بود که به یک ماجرا و نوعی داستان بقا تبدیل شده بود. در دوره تب بیتل ها در دنیا، می بینیم که هر یک از آنها به عنوان هنرمند و هم یک فرد تا چه اندازه رشد کردند.»

تمرکز این مستند روی چهار سال اجرای های زنده بیتل ها از ژوئن ۱۹۶۲ تا اوت ۱۹۶۶ است که به گفته گروه شامل ۸۱۵ اجرا در ۱۵ کشور مختلف است. ولی تب و هیجان طرفداران بیتل ها ادامه تور را غیر ممکن کرد.

پل مک کارتنی، عضو گروه بیتل ها می گوید: «می خواستیم معروف بشویم و گروه موفقی باشیم. راستش توانستیم به چیزی که آرزو می کردیم برسیم و بهتر و بهتر می شد. ولی این کارهای جالب مثل جیغ و فریادها و هیجان با موفقیت همراه شد و چون خودمان خواسته بودیم، نمی توانستیم شاکی باشیم. ولی از کنترل خارج شد و به جایی رسید که دیگر نمی توانستیم برای تور به شهرها برویم و اجبارا متوقف شدیم و بعد از آن بود که به استودیو برگشتم و آلبوم سارجنت پپر را ساختیم.»

بسیار از منتقدان و مجله های کارشناسی موسیقی با استقبال از آلبوم «سارجنت پپر» (با نام کامل SGT. PEPPER’S LONELY HEARTS CLUB BAND) آن را مهمترین آلبوم راک اند رول این گروه چهار نفری توصیف کرده اند.

فیلم مستند «بیتل ها: هشت روز هفته، سال های تور» (The Beatles: Eight Days a Week -The Touring Years) در چندین کشور از جمله بریتانیا و آمریکا در حال اکران است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد