معرفی فیلم «در دل دریا»

معرفی فیلم «در دل دریا»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«در دل دریا» (In the Heart of the Sea) تازه ترین اثر ران هاوارد٬ فیلمساز آمریکایی ست که بر اساس رخدادی واقعی در سال ۱۸۲۰ ساخته شده است؛ خدمه یک کشتی

آگهی

«در دل دریا» (In the Heart of the Sea) تازه ترین اثر ران هاوارد٬ فیلمساز آمریکایی ست که بر اساس رخدادی واقعی در سال ۱۸۲۰ ساخته شده است؛ خدمه یک کشتی شکار نهنگ به دام نهنگی غول پیکر می افتند و به مدت ۹۰ روز در دریا سرگردان می شوند.

«در دل دریا» اقتباسی ست از کتابی به همین نام نوشته ناتانیل فیلبریک که ماجرای غرق شدن کشتی «اسکس» است. ماجرایی که الهام بخش هرمان ملویل برای نوشتن شاهکار ادبی خود رمان «موبی دیک» نیز بوده است.

ران هاوارد٬ فیلسماز آمریکایی می گوید ایده اصلی ساخت این فیلم در جریان یک سفر دریایی به ذهنش خطور کرده است: «برای تماشای نهنگ ها با فرزندانم چند سفر دریایی کردم. یک بار٬ برخورد عجیبی رخ داد با یک نهنگ ماده خاکستری که اطراف کشتی ما می چرخید. او آنقدر نزدیک بود که کاپیتان کشتی موتورها را خاموش کرد تا پروانه های آنها او را زخمی نکند. نهنگ اما رفتنی نبود٬ دور ما می چرخید و دم به آب می کوفت و گاه نیم نگاهی به ما می کرد. آن نگاه را هیچ وقت فراموش نمی کنم و سعی کردم تاثیر آن لحظه و آن نگاه را در فیلم بازسازی کنم.»

کریس همسورث، هنرپیشه نقش اول فیلم از سختی های کار به ویژه تخیل یک نهنگ مجازی می گوید: «هنگام فیلمبرداری تنها چیزی که جلوی من بود یک توپ تنیس بود. وقتی فیلم را دیدم با خودم گفتم: ‘وای چه عالی، پس این نهنگ ماجرای ما بود’. باری٬ این شغل همین است؛ باید از تخیلم به حد احسنت استفاده می کردم و نهنگ را سر صحنه تخیل می کردم.»

کیلین موری دیگر هنرپیشه این فیلم می گوید: «شور و حال ران هاورد در دوران فیلمبرداری آن قدر زیاد بود و آنقدر عاشقانه غرق کارش بود که همه ما عملا خود را با او وفق دادیم و پیش رفتیم.»

ران هاورد در سال ۲۰۰۱ برای فیلم «یک ذهن زیبا» اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را بدست آورده است.

منتقدان بر این باورند که وی این بار نیز اثری تاثیرگذار خلق کرده که علاوه بر ادای دین به رمان موبی دیک٬ انتقادی است موفق از کشتار بی رحمانه نهنگ ها در گذشته و اکنون.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد