زندگی یک نابغه مبتلا به اوتیسم بر پرده سینما

زندگی یک نابغه مبتلا به اوتیسم بر پرده سینما
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فیلم جدید مورگان ماتیو، کارگردان بریتانیایی به نام «ایکس+ایگرگ» از سیزده مارس ۲۰۱۵ بر پرده سینماهای بریتانیا خواهد رفت. ایسا باترفیلد، بازیگر جوان

آگهی

فیلم جدید مورگان ماتیو، کارگردان بریتانیایی به نام «ایکس+ایگرگ» از سیزده مارس ۲۰۱۵ بر پرده سینماهای بریتانیا خواهد رفت.

ایسا باترفیلد، بازیگر جوان بریتانیایی در این فیلم نقش یک نابغه ریاضی را بازی می کند که به بیماری اوتیسم مبتلا است یعنی نقش ناتان را، نوجوانی که در دنیای اعداد نسبت به دنیای انسانها احساس راحتی بیشتری می کند. او به سختی می تواند با اطرافیان رابطه ای برقرار کند حتی با مادرش جولی، و تلاشهای مادرش نیز برای تغییر این وضعیت بی فایده است.

کارگردان فیلم می گوید: «داستان فیلم، اقتباس آزادانه از یک فیلم مستند است که حدود هشت سال پیش تهیه کرده بودم و “ذهنهای جوان زیبا” نام داشت. من در تهیه فیلم “ایکس+ایگرگ” از فیلم مستندم بسیار الهام گرفتم بویژه از مرد جوانی که “دانیل لایت وینگ” نام داشت و شخصیت ناتان براساس ویژگی های رفتاری او شکل گرفته است.»

پیش از آغاز فیلمبرداری و در زمان انجام تحقیقات مربوط به فیلم، ایسا باترفیلد به ملاقات «لایت وینگ» رفت. این کار باعث شد که او بتواند درباره چگونگی بازی و طرز تفکرش برای نزدیک شدن شخصیتش به یک نابغه مبتلا به اوتیسم ایده بگیرد.

در این فیلم، سرانجام ناتان پس از دوستی با معلمش آقای “هوم فریز” می تواند به المپیاد بین المللی ریاضی راه یابد.

ایسا باترفیلد می گوید: «من هم با دانیل صحبت کردم و هم به مدارس تخصصی کار با کودکان مبتلا به اوتیسم رفتم و با نوجوانانی صحبت کردم که طرز تفکری شبیه به ناتان در این فیلم دارند. این کار باعث شد دریابم چه چیزی باعث تغییر در رفتار آنها می شود و در نهایت بتوانم اطلاعات لازم را برای ساختن این شخصیت بدست آورم.»

ناتان پس از آنکه برای نمایندگی بریتانیا در المپیاد بین المللی ریاضی انتخاب می شود، به سفر می رود و در این سفر با چالشهای غیرمنتظره ای روبرو می شود که یکی از آنها درک مفهوم عشق است.

این فیلم اولین بار در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو در سپتامبر سال ۲۰۱۴ میلادی به نمایش درآمد و پس از آن در اکتبر همان سال در جشنواره فیلم لندن اکران شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخبه ۸ ساله بلژیکی وارد دانشگاه می‌شود

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید