جوانان اروپایی در مرز هنر و رقص آرایی

جوانان اروپایی در مرز هنر و رقص آرایی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

برنامه «نسل نو» با گروهی از رقص آرایان جوان که در حال کار کردن بر روی یک نمایش درباره آثار هیرونیموس بوش، نقاش هلندی، هستند همراه شده است.

این گروه به موزه لوور رفت تا آثار این نقاش را از نزدیک مشاهده کند. ولی یافتن آثار این استاد نقاشی در راهروهای این موزه بزرگ، کار چندان آسانی نیست. دلیل آن ساده است: فقط یک تابلو از او در این موزه به نمایش گذاشته شده است. با اینحال، برای درک دیوانگی و پوچی دنیای بوش کافی است.

یان مارتنس می گوید: «ما تابلوی «کشتی احمق ها»ی بوش را دیدیم. برای من موضوع جنون بسیار جالب است. بی تناسبی آن، عجیبی حرکاتی که می بینیم، به من برای خلق حرکاتم در نمایش کمک خواهد کرد.»

پنج رقص آرای اروپایی بر روی نمایش بوش کار می کنند. پنج اجرای متفاوت از آثار هنرمندی که پانصد سال پیش درگذشت، در حال ظهور است.

یان مارتنس می گوید: «این تابلوها را ساعت ها می توانیم مشاهده کنیم. جزییات بسیار کوچکی هست. من در حال جمع آوری اطلاعات بسیاری در مدت زمان بسیار کوتاهی هستم.»

خوان دانته مویلو می گوید:«من بر روی ایده هیجان کار می کنم و اینکه چگونه هیجان و کنجکاوی به ما در پیشرفت در زندگی کمک می کند و باعث می شود چیزهای متفاوتی را تجربه کنیم. این مسیری است که من برای رقص آرایی انتخاب کرده ام.»

جیورجیا ناردین می گوید: «حتی اگر صحنه هایی که او نقاشی می کند بسیار عجیب و هیولایی اند، یک جریان بسیار قوی انسانیت و آسیب پذیری در زیر آن وجود دارد. این واقعا مرا به کارم علاقمند می کند.»

دانیل فاویه، مدیر «لا بریکتری» می گوید: «ما می خواستیم هنرمندانی پیدا کنیم که دارای حساسیت ویژه ای در مورد آثار بوش هستند و به آنها برای فی البداهه بودن و تصور چیزی جدید در رابطه با حرکات بدنیشان و اثر نقاش، آزادی عمل بدهیم.»

و اینک یک طرح دیگر. «لا بیکتری» یک کارخانه قدیمی آجرسازی در خارج از پاریس است که هم اکنون به مرکز رقص آرایی تبدیل شده است و در طرح فرهنگی کمیسیون اروپا شرکت می کند. طرح موسوم به «دگردیسی» شامل یک رشته رقص آرایی و یک فیلم الهام گرفته از تبدیل بناهای تاریخی است.

دانیل فاویه، مدیر «لا بریکتری» می گوید: «لا بریکتری در سال ۱۸۶۶ میلادی ایجاد شد. به خود گفتیم که وقتی با رقص به این محیط قدیمی وارد می شویم، باید به آنچه قدیمی ها انجام داده اند، نگاه کنیم و بعد ببینیم که ما اینجا چه می کنیم. به خود گفتیم که پرداختن به موضوع هایی چون ارزش ها، مذهب، کار و قدرت از طریق این بنا، جالب خواهد بود.»

یان مارتنس می گوید: «تنوع، بسیار جالب است. همه افرادی که در این طرح شرکت می کنند، دانش بسیار و سبک خود را دارند. بنابراین بسیار جالب است که از طرف آنها بازخورد داشته باشیم و ببینیم چگونه می توانیم مشکلات را حل کنیم و آنها چگونه به کار می نگرند.»

دانیل فاویه می گوید: «هدف این است که جوانان اروپایی بهتر همدیگر را بشناسند و بتوانند تجربه های خود را تسهیم کنند. همچنین نحوه کار در کشورشان را معرفی کنند و از انزوا در آیند. این برای خلاقیت، حیاتی است.»

Facebook
Twitter
Google+

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفر به دنیای ترجمه و طراحی جلد کتاب در جمهوری چک

برنامه های اروپا برای نسل اراسموس

طرح «هفت گام»، مجالی برای ملاقات رقصنده های جوان اروپایی با طراحان رقص