پاول یک گربهماهی ۲٫۴۷ متری گرفته بود و امید داشت بهزودی رکورد خودش را بشکند اما دوستش محمد غیرمنتظره از او جلو زد.
در شهر دودوارد در کنار رود وال در هلند یک ماهیگیر بهتازگی رکورد تازهای ثبت کرد. محمد مسعودی برای شکار حسابشدهاش در جستوجوی بزرگترین گربهماهی هلند پاداش گرفت. او حتی از دستگاه ماهییاب صوتی استفاده کرد. آخر هفته یک گربهماهی ۲٫۴۹ متری طعمهاش را بلعید و محمد آن را به ساحل کشید.
نکته جالب این است که رکورد قبلی در اختیار دوست و همتیمی او در ماهیگیری پل بریمس بود که پیشتر گربهماهی ۲٫۴۷ متری گرفته بود. پل بعد از این رکورد میخواست آن را بهبود بدهد اما دوستش زودتر از او موفق شد. بهگزارش سایت bild.de که آن هم به مجله تخصصی ماهیگیری «بلینکر» استناد کرده است پل به دوستش کمک کرد گربهماهی را تا ساحل حمل کند. پل در سالهای گذشته رکوردهای خود را از ابتدا ۲٫۴۲ متر به ۲٫۴۷ متر رسانده بود.
روزنامه هلندی «ده خلدرلاندر» گزارش داد که نام محمد اکنون بهطور رسمی به عنوان رکورددار ثبت خواهد شد. پل هم ظاهرا با خونسردی این موضوع را پذیرفت و به دوستش تبریک گفت.
گربهماهی البته روی خشکی نماند و دوباره به رود وال رها شد تا در آنجا به رشد خود ادامه دهد. به این ترتیب ممکن است پل در آینده دوباره رکورد را پس بگیرد.
سال گذشته یک گربهماهی ۹۰ کیلویی در دریاچه برومباخ در ایالت بایرن چند شناگر را گاز گرفت. این ماهی در نهایت با شلیک پلیس کشته شد. به گفته ماموران این حیوان رفتار تهاجمی از خود نشان داده بود.