NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

«احتمال کشته شدن یحیی سنوار، رهبر حماس»؛ اسرائیل تحقیق می‌کند

یحیی سنوار
یحیی سنوار Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که مقام‌های این کشور در حال تحقیق در مورد احتمال کشته شدن یحیی سنوار، رئیس جدید دفتر سیاسی حماس در حملات هوایی به نوار غزه هستند.

آگهی

بنا به این گزارش‌ها عدم ارتباط‌گیری نسبتا طولانی مدت یحیی سنوار با دنیای بیرون باعث شده است تا احتمال کشته شدن او مورد بررسی قرار بگیرد. یحیی سنوار پس از آنکه اسماعیل هنیه نزدیک به دو ماه پیش در تهران ترور شد به عنوان جانشین او در مقام رئیس دفتر سیاسی حماس معرفی شد.

از یحیی سنوار به عنوان طراح اصلی حمله روز هفت اکتبر سال ۲۰۲۳ حماس به اسرائیل یاد می‌شود. گفته می‌شود او پس از آغاز جنگ غزه به تونل‌های زیرزمینی حماس در نوار غزه پناه برد.

گمانه‌زنی در مورد سرنوشت یحیی سنوار در حالی صورت می‌گیرد که او پیش از این نیز در جریان جنگ غزه سابقه غیبت طولانی مدت و عدم ارتباط گیری با دنیای بیرون را داشت. با این حال پس از مدتی شواهدی از ارتباط گیری او با دنیای بیرون در مورد مذاکرات آتش‌بس و دیگر موضوعات روز به دست آمد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در گزارش رسانه‌های اسرائیل آمده که هنوز هیچ گونه شواهد محکمی مبنی بر کشته شدن یحیی سنوار به دست نیامده است. مقام‌های اسرائیل در حالی به دنبال تحقیق در مورد احتمال کشته شدن یحیی سنوار هستند که شین‌بت، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل بر این باور است که مرد شماره یک گروه حماس همچنان در قید حیات است.

روزنامه هاآرتص به نقل از منابع خود گزارش داده است که اسرائیل در ماه‌های اخیر تونل‌های زیرزمینی حماس را که احتمال حضور یحیی سنوار در آنها وجود داشت هدف حملات خود قرار داده بود.

اسرائیل طی نزدیک به یک سال گذشته شمار زیادی از رهبران حماس از جمله محمد ضیف و رافع سلامه را در نوار غزه کشته است. صالح عاروری معاون رهبری حماس نیز در حمله‌ای در بیروت، پایتخت لبنان کشته شد.

اسرائیل طی ماه‌های گذشته برای شناسایی محل اخفای یحیی سنوار و برادرش محد سنوار تلاش زیادی کرد.

گزارش‌هایی نیز ماه دسامبر سال گذشته مبنی بر کشته یا مجروح شدن یحیی سنوار منتشر شده بود. در آن زمان این احتمال نیز مطرح شده بود که یحیی سنوار از نوار غزه به شبه‌جزیره سینا گریخته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یحیی سنوار جانشین اسماعیل هنیه و رهبر جدید جنبش حماس شد

نامه‌های محرمانه سنوار؛ رد پای زاهدی در کمک ۲۰۰ میلیون پوندی ایران به حماس

یحیی سنوار، شبحی در زیر زمین؛ مرد شماره ۱ حماس در غزه که اسرائیل برای دستگیری‌اش به هر دری می‌زند