NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

کشته‌شدن ۳ اسرائیلی در مرز اردن؛ نتانیاهو: در محاصره ایدئولوژی «محور شرارت ایران» هستیم

استقرار پلیس اسرائیل در محل تیراندازی در مرز اردن و کرانه باختری
استقرار پلیس اسرائیل در محل تیراندازی در مرز اردن و کرانه باختری Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز یک‌شنبه ۸ سپتامبر با اشاره به کشته‌شدن ۳ شهروند اسرائیلی در تیراندازی در مرز اردن و کرانه باختری، گفت که کشورش در محاصره «ایدئولوژی آدم‌کشی» است که «محور شرارت ایران» اشاعه می‌دهد.

آگهی

سه اسرائیلی صبح روز یک‌شنبه بر اثر تیراندازی فرد مسلحی که از اردن وارد کرانه باختری شده‌ بود، کشته شدند. مهاجم نیز با شلیک نیروهای امنیتی اسرائیل کشته شد.

به گفته مقام‌های اسرائیل، مهاجم که راننده یک کامیون بود در جریان بازرسی کامیون‌ها توسط نیروهای اسرائیلی، از کامیون خود خارج و اقدام به تیراندازی به سوی کارمندان این گذرگاه مرزی کرد.

نتانیاهو در آغاز جلسه هفتگی کابینه خود با اشاره به کشته شدن شش گروگان اسرائیلی در دست حماس، گفت: «قاتلان میان ما تفاوتی قائل نمی‌شوند. آن‌ها می‌خواهند همه ما را تا آخرین نفر به قتل برسانند، راست‌گرا و چپ‌گرا، سکولار و مذهبی، یهودی و غیریهودی فرقی ندارند.»

حمله صبح یک‌شنبه، نخستین حمله از نوع خود در طول مرز اردن و کرانه باختری از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون بوده‌ است. مقام‌های اردنی پس از این حمله، از آغاز تحقیقات در مورد آن خبر دادند. سی سال پیش، اردن و اسرائیل پیمان صلح امضا کرده‌اند و روابط امنیتی نزدیکی با هم دارند.

این گذرگاه در حال حاضر تنها مسیر برای خروج فلسطینی‌ها از کرانه باختری بدون نیاز به عبور از اسرائیل است. گروه‌های فلسطینی از حمله صبح یک‌شنبه در گذرگاه مرزی اردن و کرانه باختری تمجید کردند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نتانیاهو در سخنان روز یک‌شنبه با بیان اینکه آنچه از نابودی اسرائیل جلوگیری می‌کند، قدرت ارتش این کشور است، گفت دشمنان ما ناتوان از شکست اسرائیل، در پی آن هستند که میان اسرائیلی‌ها تفرقه ایجاد کنند.»

او در ادامه بر تعهد دولت اسرائیل برای «از بین بردن حماس، بازگرداندن همه گروگان‌ها، حذف همیشگی تهدید غزه علیه اسرائیل، و بازگشت ساکنان شمال اسرائیل به خانه‌هایشان» تاکید کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش‌ها به کشته شدن زن آمریکایی ترک‌تبار به دست سربازان اسرائیلی در تظاهرات کرانه باختری

آیا اعتراضات اسرائیلی‌ها می‌تواند نتانیاهو را وادار به آتش‌بس کند؟ معترضان که هستند و چه می‌خواهند؟

اختلافات با گالانت و اعتراضات گسترده مردمی؛ احتمال «سقوط نتانیاهو» و آتش‌بس در غزه نزدیک است؟