NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

«بمباران انبار مهمات حزب‌الله در لبنان»؛ اسرائیل از کشته شدن نیروی مرتبط با سپاه پاسداران خبر داد

حمله هوایی اسرائیل به دره بقاع در لبنان
حمله هوایی اسرائیل به دره بقاع در لبنان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش اسرائیل روز چهارشنبه ۲۱ اوت اعلام کرد که سه‌شنبه شب، یک انبار مهمات حزب‌الله در دره بقاع لبنان را هدف حملات هوایی خود قرار داده است.

آگهی

همزمان حزب‌الله لبنان نیز اعلام کرد که در پاسخ به حمله هوایی ارتش اسرائیل به بقاع، پایگاه‌های نظامی این کشور را هدف حملات پهپادی خود قرار داده است.

اسرائیل همچنین اعلام کرد که در حمله نیروهای نظامی این کشور به شهر صیدا در جنوب لبنان، یک شبه‌نظامی که با سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان همکاری می‌کرده، کشته شده است. بر اساس اعلام اسرائیل، در این حمله، «خلیل المقدح» یکی از مقام‌های ارشد سازمان آزادیبخش فلسطینی، «فتح» کشته است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که هواپیماهای جنگی این کشور به تعدادی از انبارهای سلاح و مهمات حزب‌الله در دره بقاع حمله کرده‌اند.

بنا به گزارش ارتش اسرائیل، پس از حملات سه‌شنبه شب به دره بقاع، انفجارهای ثانویه‌ای شنیده شده‌اند که نشان‌دهنده وجود مقادیر زیادی مهمات در این انبارها بوده است.

پیش از این یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل از حمله به انبارهای مهمات در لبنان به‌عنوان «آمادگی برای هر اتفاق احتمالی» یاد کرده بود که ممکن است رخ دهد.

تا لحظه تنظیم این گزارش، منابع امنیتی در لبنان در خصوص حملات هوایی ارتش اسرائیل به انبارهای مهمات حزب‌الله در لبنان در سه‌شنبه شب اظهار نظری نکرده‌اند.

همزمان منابع امنیتی در لبنان از حمله هوایی ارتش اسرائیل به یک منطقه‌ مسکونی در نزدیکی شهر بعلبک در منطقه بقاع خبر دادند که عمدتاً شیعیان در آنجا ساکن هستند.

بنا به گفته این منابع امنیتی، دست‌کم دو نفر در حمله هوایی سه‌شنبه شب اسرائیل به بقاع کشته و ۱۹ نفر دیگر زخمی شدند.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در پاسخ به این حمله، چند راکت‌ به سمت یک پایگاه ارتش اسرائیل در بلندی‌های جولان پرتاب کرده است.

بر اساس اعلام حزب‌الله، شبه‌نظامیان این گروه سپس با استفاده از پهپادها به پایگاه‌های ارتش اسرائیل در حدود ۲۲ کیلومتری از مرز لبنان حمله کردند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که سامانه‌های دفاع هوایی این کشور با رهگیری پهپادهای شلیک شده، برخی از آن‌ها را سرنگون کرده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

حزب‌الله لبنان و ارتش اسرائیل در ۱۰ ماه گذشته درگیر نبردی بوده‌اند که به موازات جنگ غزه پیش رفته است.

بر اساس ارزیابی خبرگزاری رویترز، از زمان شروع درگیری‌ها در اکتبر گذشته بیش از ۶۰۰ نفر در لبنان کشته شده‌اند، که بیش از ۴۰۰ نفر آنها از نیروهای حزب‌الله و ۱۳۲ نفر غیرنظامی بوده‌اند.

هدف قرار دادن انبارهای مهمات در لبنان اخیراً افزایش یافته است.

آگهی

ارتش اسرائیل روز شنبه هم اعلام کرد که یک انبار تسلیحات حزب‌الله را هدف حملات خود قرار داده است. خبرگزاری دولتی لبنان اعلام کرد که در جریان این حمله، دست‌کم ۱۰ نفر از اتباع سوریه، از جمله دو کودک، کشته شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا، بریتانیا و چندین کشور دیگر از شهروندان خود خواستند فوراً لبنان را ترک کنند

اسرائیل و لبنان در «لبه پرتگاه جنگ منطقه‌ای»؛ حزب‌الله چگونه هدف قرار خواهد گرفت؟

وزیر دفاع اسرائیل و شبکه کان: ایران و حزب‌الله در تدارک حمله‌ای گسترده با روش‌هایی جدید هستند