NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

حملات اسرائیل به لبنان و غزه؛ ۱۰ لبنانی و ۱۷ فلسطینی کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند

Lebanon Israel
Lebanon Israel Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خبرگزاری دولتی NNA در لبنان روز شنبه اعلام کرد که در پی حمله هوایی اسرائیل به یک ساختمان مسکونی در شهر «نبطیه» در جنوب این کشور، حدود ۱۰ نفر از جمله دو کودک کشته و پنج نفر زخمی شدند.

آگهی

به نوشته این خبرگزاری، قربانیان همگی شهروندان سوری بودند و آمار نهایی این حمله پس از انجام آزمایش «دی‌ان‌ای» برای تعیین هویت قربانیان اعلام خواهد شد.

با این وجود ارتش اسرائیل می‌گوید که در جریان این حمله هوایی، یک انبار تسلیحات مورد استفاده شبه‌نظامیان حزب‌الله را هدف گرفته است.

حمله اسرائیل در حالی انجام شده که مذاکرات برای آتش‌بس میان حماس و اسرائیل در دوحه روز جمعه متوقف شد و قرار است مذاکره‌کنندگان هفته آینده بار دیگر در قاهره با هم دیدار کنند.

حزب‌الله نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که به تلافی حمله «نبطیه» به کیبوتص آیلت حشاهر در شمال اسرائیل حمله کرده است.

ارتش اسرائیل نیز ضمن تایید این خبر گفت که در حمله موشکی انجام شده از لبنان، دو سرباز زخمی شدند و در مجموع ۵۵ موشک در آخرین حملات از لبنان شلیک شده است.

روز شنبه همچنین یک پهپاد اسرائیلی یک موتورسیکلت را در منطقه قادموس در جنوب لبنان هدف قرار داد که یک نفر زخمی شد. یک منبع امنیتی به رویترز گفت که در این حمله یک نفر نیز کشته شده است.

کشته شدن دست‌کم ۱۷ فلسطینی در حمله اسرائیل به مرکز غزه

مقامات بهداشتی غزه نیز روز شنبه اعلام کردند در حالی که اسرائیل دستور تخلیه جدیدی را برای ساکنان غزه صادر کرده، حملات موشکی ارتش اسرائیل به شهر «زوايده» منجر به کشته شدن دست‌کم ۱۷ فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شده است.

به گفته مقامات بهداشتی در منطقه تحت مدیریت حماس، اکثر افراد کشته شده از یک خانواده و شامل هشت کودک و چهار زن بودند. ارتش اسرائیل اعلام کرد که از گزارش‌های این حمله مطلع شده و در حال بررسی آن‌ها است.

پیش از وقوع این حمله، سخنگوی ارتش اسرائیل به زبان عربی دستورالعمل‌هایی را برای مردم بخش‌هایی از مرکز غزه، از جمله در منطقه مغازی در نزدیکی زویدا، فرستاده و از آنها خواسته بود تا به یک منطقه تعیین‌شده تخلیه شوند.

او تاکید کرده بود که شبه‌نظامیان تحت اداره حماس از آن مکان‌ها راکت شلیک می‌کنند و ارتش برای اقدام علیه آنها آماده می‌شود.

روز جمعه نیز دو بخش از شهر جنوبی خان یونس، در محدوده منطقه‌ای که اسرائیل به‌عنوان منطقه بشردوستانه تعیین کرده بود، از سوی ارتش «خطرناک» تلقی شد و به مردم دستور داده شد تا آنجا را تخلیه کنند زیرا شبه‌نظامیان از آنجا راکت شلیک می‌کردند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد که دستورات روز جمعه ارتش اسرائیل که شامل سرزمین‌هایی خارج از مناطق بشردوستانه نیز می‌شود، حدود ۱۷۰ هزار نفر آواره را تحت تاثیر قرار داده است.

با این دستورات، وسعت مناطق به اصطلاح «منطقه بشردوستانه» به حدود ۴۱ کیلومتر مربع یا ۱۱ درصد از کل مساحت نوار غزه کاهش یافته است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که از روز جمعه نیروهای این کشور ده‌ها شبه‌نظامی از جمله افرادی که راکت‌هایی را از مرکز و جنوب غزه شلیک کرده بودند، کشته‌اند.

بخش قابل توجهی از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه در اثر جنگ ۱۰ ماهه اسرائیل و حماس آواره شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چگونه رهبران اقتدارگرای خاورمیانه از جنگ غزه سود می‌برند؟

حملات متقابل حزب‌الله و اسرائيل پایان مناقشه بود یا آغاز دور اول درگیری‌ها؟

کشته شدن اسماعیل هنیه در خاک ایران؛ چه گزینه‌هایی پیش‌روی تهران است؟