NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

دست‌کم ۷ نفر در حمله هوایی اسرائیل به یک خیابان شلوغ در غزه کشته شدند

خاکسپاری کشته‌شدگان فلسطینی در غزه
خاکسپاری کشته‌شدگان فلسطینی در غزه Copyright Abdel Kareem Hana/Copyright 2024 The AP All rights reserved
Copyright Abdel Kareem Hana/Copyright 2024 The AP All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز گذشته ۲۰ اوت (۳۰ مرداد) در حمله هوایی اسرائیل به خیابانی شلوغ در دیرالبلح در نوار غزه دست کم هفت نفر جان خود را از دست دادند و ۲۰ نفر زخمی شدند.

آگهی

تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد که مجروحان در بیمارستان الاقصی روی زمین تحت مداوا هستند.

اوایل روز سه‌شنبه همچنین در یک حمله هوایی دیگر مدرسه‌ای در شهر غزه هدف قرار گرفت که طی آن دست کم ده نفر کشته شدند. اصابت موشک دیگری در همین روز به اردوگاه آوارگان بوریج نیز به کشته شدن یک مادر و پنج کودک منجر شد.

در همین حال بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل با گروه‌های راست‌گرای خانواده سربازان کشته‌شده و گروگان‌ها در غزه دیدار کرد.

وی در جریان این جلسه در اورشلیم با اشاره به کشته شدن محمد ضیف و دیگر فرماندهان حماس گفت که اسرائیل در جنگ خود در غزه «به پیروزی نزدیک می‌شود».

وی اضافه کرد: «ما تلاش می‌کنیم تا گروگان‌ها را بازگردانیم، تحت شرایطی که اجازه دهد حداکثر تعداد گروگان‌هایمان در مرحله اول توافق آزاد شوند. من این را به وضوح می‌گویم: این هدفی است که من تعیین کرده‌ام اما یک چیز دیگر وجود دارد و آن حفظ دارایی‌های امنیتی استراتژیک خودمان در برابر فشارهای بزرگ داخلی و خارجی است. و ما بر آن ایستاده‌ایم.»

همزمان با دیدار بنیامین نتانیاهو با خانواده‌‌ها، ارتش اسرائیل اعلام کرد اجساد شش گروگان را در یک عملیات شبانه در غزه کشف کرده است. اسامی این قربانیان اعلام شده‌، با این وجود ارتش درباره چگونگی و زمان مرگ آن‌ها توضیحی ارائه نداده است.

تحولات در غزه در حالی پیگیری می‌شود که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز وارد دوحه پایتخت قطر شده است.

دیدار وزرای خارجه آمریکا و مصر
دیدار وزرای خارجه آمریکا و مصرعکس: آسوشیتد پرس

ورود آقای بلینکن به این کشور خاورمیانه پس از دیدارهایش در چارچوب مذاکرات آتش‌بس در مصر انجام می‌شود. وی در این سفر با بدر عبدالطی، وزیر امور خارجه این کشور، دیدار کرده بود.

آنتونی بلینکن پیش از این به تل‌آویو سفر کرده بود. او پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو گفته بود نخست‌وزیر اسرائیل پیشنهاد ایالات متحده برای پر کردن شکاف‌ها میان اسرائیل و حماس در مذاکرات آتش‌بس را پذیرفته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این در حالی است که حماس در بیانیه‌ای اعلام کرده پیشنهاد آتش‌بس اخیر «برعکس» آنچه قبلاً با آن موافقت کرده، بوده است. این گروه شبه‌نظامی آمریکا را به تن دادن به آنچه «شرایط جدید» اسرائیل می‌خواند متهم کرده است.

همزمان پایگاه خبری «پولیتیکو» به نقل از مقامات آمریکایی و اسرائیلی گزارش کرده است که مذاکرات برای پایان دادن به جنگ در غزه «در آستانه فروپاشی» قرار داشته و هیچ توافق فوری و مشخص دیگری نیز برای جایگزینی آن وجود ندارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ورود تانک‌های اسرائیلی به عمق غزه ساعاتی پس از تماس تلفنی جو بایدن با بنیامین نتانیاهو درباره آتش‌بس

امیدهای تازه؛ مقام آمریکایی: میانجی‌های خاورمیانه برای اجرای توافق‌ آتش‌بس غزه آماده می‌‌شوند

رانده و مانده از همه جای غزه؛ بی‌خانمانی ناتمام فلسطینی‌ها در باریکه‌ای که طول آن تنها۴۰ کیلومتر است