NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

شکست مذاکرات آتش‌بس؛ ده‌ها نفر در پی حملات اسرائیل به مدارس و مراکز درمانی در غزه کشته شدند

حمله اسرائیل به کمپ‌های چادری آوارگان فلسطینی در محوطه اطراف یک مرکز درمانی در دیرالبلح
حمله اسرائیل به کمپ‌های چادری آوارگان فلسطینی در محوطه اطراف یک مرکز درمانی در دیرالبلح Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته مقامات پزشکی حماس، دست کم ۳۰ نفر در جریان حمله روز یکشنبه اسرائیل به دو مدرسه در شهر غزه کشته و ده‌ها تن دیگر نیز مجروح شدند.

آگهی

رویترز با انتشار گزارشی در این خصوص به نقل از ارتش اسرائیل هدف این حملات را مراکز فرماندهی شبه‌نظامیان حماس اعلام کرده که به ادعای نظامیان اسرائیلی در مدارس شهر غزه استقرار یافته بودند.

از سوی دیگر، مقامات فلسطینی همچنین از حمله هوایی اسرائیل به یک کمپ چادری در بیمارستانی واقع در مرکز غزه خبر دادند.

این حملات که به گفته منابع پزشکی غزه در مجموع ۴۴ کشته از جمله تعدادی قربانی کودک به جا گذاشت، یک روز پس از پایان بدون نتیجه دور تازه مذاکرات آتش‌بس در قاهره صورت می‌گیرد.

ویدیویی‌هایی که از این حملات در رسانه‌های فلسطینی منتشر شده اجسادی را در محوطه یکی از دو مدرسه مورد حمله قرار گرفته و تخریب شده بر اثر انفجار نشان می‌دهد.

این تصاویر همچنین نشان می‌دهد که ساکنان این بخش از غزه با شتاب در حال جمع‌آوری اجساد و نیز حمل مجروحان، از جمله کودکان به داخل خودروهای آمبولانس برای انتقال به نزدیک‌ترین بیمارستان از محل حمله هستند.

خدمات اورژانس غیرنظامی غزه اعلام کرد که علاوه بر کشته‌شدگان، ده‌ها نفر دیگر نیز در مدارس حسن سلامه و النصر، که محل اسکان خانواده‌های آواره فلسطینی بود، زخمی شدند.

ارتش اسرائیل که معمولا گروه‌های مسلح فلسطینی را به پناه گرفتن در مناطق غیرنظامی متهم می‌کند، مدعی است که شبه نظامیان حماس را در داخل یک مرکز فرماندهی حماس که در مدارس جای گرفته بود، هدف قرار داده و در زمینه کاهش خطر برای غیرنظامیان نیز تدابیری را لحاظ کرده است.

گفتنی است که حماس نیز همواره ادعای اسرائیل مبنی بر استفاده شبه‌نظامیان فلسطینی از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی را رد و حملات به مراکز آموزشی و درمانی در غزه را مصداق «جنایات جنگی» خوانده است.

از سوی دیگر، به گفته منابع پزشکی در غزه، محوطه بیمارستان الاقصی نیز روز یکشنبه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت که در جریان آن دست کم ۵ نفر کشته و ۱۸ تن دیگر زخمی شدند.

ارتش اسرائیل می‌گوید حمله به این دلیل صورت گرفته که یک گروه شبه‌نظامی در آنجا فعال بوده و انفجارهای ثانویه مشاهده شده پس از حمله نیز نشان‌دهنده وجود سلاح در آن محل است.

محوطه اطراف بیمارستان الاقصی در دیر‌البلح، منطقه‌ای‌ مملو از کمپ‌های چادری است که هزاران آواره فلسطینی از بیم جان باختن در بمباران‌های روزانه دیگر مناطق نوار غزه، به آن پناه برده‌اند.

آتش‌سوزی ناشی از حملات اسرائیل به چادرهای آوارگان فلسطینی در اطراف بیمارستان الاقصی در غزه
آتش‌سوزی ناشی از حملات اسرائیل به چادرهای آوارگان فلسطینی در اطراف بیمارستان الاقصی در غزهAP Photo

رویترز در گزارش خود همچنین از کشته شدن ۳ فلسطینی دیگر بر اثر اصابت موشک به یک منزل مسکونی در بخش دیگری از دیر‌البلح خبر داده است.

حملات دیگر اسرائیل به مناطقی در اردوگاه جبالیا واقع در شمال شهر غزه سبب کشته شدن دست کم ۸ نفر بر اثر بمباران یک خانه و ۳ نفر دیگر در داخل یک خودرو شده است.

ساکنان مناطق جنوب شرقی خان یونس در جنوب غزه و اسکان یافتگان در شمال رفح که ماه گذشته درگیری‌های شدیدی در آن جریان داشت، اعلام کردند که از سوی ارتش اسرائیل دستور تخلیه دریافت کرده‌اند.

سخنگوی ارتش اسرائیل با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از ساکنان بخش‌های یاد شده خواست به سمت منطقه بشردوستانه حرکت کنند.

آگهی

وی تاکید کرد که نظامیان اسرائیلی به زودی حملات شدیدی را علیه شبه‌نظامیانی که در این مناطق سنگر گرفته و اقدام به شلیک می‌کنند، آغاز خواهد کرد.

ارتش اسرائیل پیش‌تر در پی به صدا درآمدن آژیر خطر در منطقه اشدود اعلام کرده بود که پنج موشک از جنوب غزه به سوی این منطقه شلیک شده است.

هیچ گزارشی از مصدومیت ناشی از این حملات تاکنون گزارش نشده است. رویترز در گزارش خود به نقل از مسئولان حماس اعلام کرد که این موشک‌ها در پاسخ به «کشتار غیرنظامیان» توسط شلیک شده است.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

آگهی
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسموتریچ، وزیر جنجالی اسرائیل: گرسنگی دادن به ۲ میلیون فلسطینی «اخلاقی» است اما جهان نمی‌خواهد

نبردهای شدید در جنوب غزه؛ ارتش اسرائیل: تونل‌ها و زیرساخت‌های بیشتری را در خان یونس منهدم کردیم

زمزمه‌های احیای راهبرد پنج انگشتی شارون؛ چرا نتانیاهو در مذاکرات آتش‌بس به دنبال کنترل ۲ کریدور است؟