NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

حملات اسرائيل به خان یونس در نوار غزه؛ دست‌کم ۳۴ فلسطینی از جمله یک کودک ۴ ماهه کشته شدند

حملات اسرائيل به نوار غزه
حملات اسرائيل به نوار غزه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها میان اسرائيل و حزب‌الله، سربازان ارتش این کشور حملاتی را در اطراف شهر خان یونس در جنوب نوار غزه انجام دادند.

آگهی

به گزارش خبرگزاری رویترز این حملات در شرق خان یونس صورت گرفته و دست‌کم ۳۴ فلسطینی کشته شده‌اند. این حملات یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که اسرائيل دستور تخلیه منطقه را برای فلسطینی‌ها صادر کرده بود.

گزارش‌ها از محل حاکی از آن است که هزاران فلسطینی از ترس درگیری‌های شدید به سمت جنوب غربی خان یونس حرکت کرده و هزاران نفر آواره شده‌اند. اسرائيل می‌گوید این حملات را برای پاکسازی منطقه از وجود نظامیان حماس انجام داده است.

اسرائيل حماس را متهم کرده که جنگجویان خود را در مناطق غیرنظامی پنهان کرده است. اسرائيل همچنین مدعی است که نیروهایش تمام تلاش خود را می‌کنند تا اطمینان حاص نمایند تلفات در میان غیرنظامیان محدود باشد.

با این حال فیلیپ لازارینی رئيس آژانس امدادرسانی سازمان ملل به فلسطینیان، می‌گوید دستور تخلیه توسط ارتش اسرائیل بر درد و رنج فلسطینیان افزوده است.

او در پستی در شبکه اجتماعی توییتر یا همان ایکس گفت: «اغلب، مردم فقط چند ساعت فرصت دارند تا هر چیزی را که می‌توانند بسته‌بندی، فرار و همه چیز را از نو شروع کنند. آنها عمدتاً با پای پیاده یا روی یک گاری شلوغ که الاغ آن‌را می‌کشد باید خانه و کاشانه خود را ترک کنند.»

رسانه های محلی گزارش دادند که یک حمله هوایی به یک منطقه چادری در المواسی، که به عنوان منطقه امن بشردوستانه تعیین شده ، پنج نفر از جمله یک دختر چهار ماهه به نام ماریا ابوزیاده کشته شدند.

ارتش اسرائیل گفت که از این گزارش مطلع بوده و در حال بررسی آن است. ارتش می‌گوید این عملیات را در خان یونس در پاسخ به حملات مکرر از جمله شلیک موشک از سوی جنگجویان مسلح آغاز کرده است.

نبردها همچنین در مناطق دیگر از جمله رفح، در نزدیکی مرز با مصر، در حومه تل الحوا شهر غزه، در شمال منطقه محصور و در مرکز غزه ادامه یافته است، جایی که ارتش به مردم گفته است سریعا آنجا را تخلیه کنند.

تلاش‌های ناکام برای آتش‌بس

درگیری‌ها در حالی ادامه دارد که مذاکره‌کنندگان اسرائیل، مصر و قطر با ویلیام برنز، مدیر سیا در رم ملاقات کردند تا در مورد توضیحات اسرائيل در مورد پیش‌نویس توافقنامه گفتگو کنند. در بیانیه دفتر نخست وزیری اسرائیل آمده است که مذاکرات درباره موضوعات اصلی در روزهای آینده ادامه خواهد یافت.

حماس خواهان توافق آتش بس برای پایان دادن به جنگ در غزه است، در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل می‌گوید که درگیری تنها زمانی متوقف خواهد شد که حماس شکست بخورد.

تلویزیون دولتی اسرائیل کان گفته که پاسخ اسرائیل به پیشنهاد اخیر روز شنبه پیش از نشست مورد انتظار به واشنگتن داده شد.

در همین حال اسرائیل روز یکشنبه پس از متهم کردن حزب‌الله به انجام حمله در بلندی‌های جولان، این گروه متحد جمهوری اسلامی ایران را تهدید کرد که به آن پاسخ خواهد داد. در پی حملاتی که به یک زمین فوتبال در بلندی‌های جولان اشغالی صورت گرفت، ۱۲ کودک و نوجوان کشته شدند. اسرائيل می‌گوید این حمله کار حزب‌الله بوده و با موشک های ایرانی انجام شده اما حزب‌الله تاکید دارد که نقشی در این حمله نداشته است.

این حمله خصومت‌ها را در منطقه تشدید کرده و نگرانی‌ها از شدت‌گیری جنگ تمام عیار در منطقه را افزایش داده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

از زمان آغاز جنگ میان اسرائيل و حماس در ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۳۹ هزار فلسطینی در حملات اسرائيل کشته شده‌اند. در مقابل اسرائيل می‌گوید در حمله ۷ اکتبر حماس حدود هزار و ۲۰۰ نفر کشته و ۲۵۰ نفر دیگر گروگان گرفته شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پدری رفت گواهی تولد دوقلوهایش را بگیرد گفتند با مادرشان در حملات اسرائیل کشته شدند

ژنرال ارشد آمریکایی: ایالات متحده در جریان جزئیات طرح اسرائیل برای فردای پس از جنگ غزه نیست

حمله اسرائیل به کرانه باختری همزمان با پیشنهاد طرح آتش‌بس تازه توسط آمریکا؛ نتانیاهو: کوتاه نمی‌آیم