NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

پروازهای فرودگاه بیروت به دلیل نگرانی از حمله اسرائیل لغو شد یا به تعویق افتاد

هواپیمای خطوط هوایی خاورمیانه لبنان در فرودگاه رفیق حریری بیروت در سال ۲۰۲۲
هواپیمای خطوط هوایی خاورمیانه لبنان در فرودگاه رفیق حریری بیروت در سال ۲۰۲۲ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی حمله‌ مرگبار به بلندی‌های تحت اشغال اسرائیل در منطقه جولان که منجر به کشته شدن ۱۲ کودک و نوجوان شد، پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بیروت روز دوشنبه ۲۹ ژوئیه (۸ مرداد ۱۴۰۳)‌ به دلیل نگرانی‌ها از تشدید تنش‌ها بین اسرائیل و گروه مسلح حزب‌الله، لغو و یا با تاخیر مواجه شد.

آگهی

ایرفرانس،‌ خطوط هواپیمایی فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد که پروازهای خود بین پاریس و بیروت از فرودگاه شارل دوگل را به دلیل وضعیت امنیتی در فررودگاه مقصد برای روزهای ۲۹ و ۳۰ ژوئیه (۸ و ۹ مرداد ۱۴۰۳) متوقف می‌کند. این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که «ایرفرانس وضعیت لبنان را به صورت لحظه‌ای رصد می‌کند.»

یکی از سخنگویان گروه هواپیمایی لوفت‌هانزا نیز به طور جداگانه اعلام کرد که «خطوط هوایی لوفت‌هانزا، سوئیس و یورووینگز - که همگی بخشی از گروه لوفت‌هانزا هستند - تصمیم گرفته‌‌اند پروازهای خود به مقصد و از بیروت را تا پنجم اوت [۱۵ مرداد] به دلیل وضعیت جاری در خاورمیانه متوقف کنند.»

خطوط هوایی خاورمیانه لبنان (MEA) نیز اعلام کرد که اختلال در برنامه‌های پرواز این شرکت به خاطر مسايل مربوط به پوشش بیمه است.

 به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید 

حمله موشکی روز شنبه به بلندی‌های جولان بر این نگرانی‌ها افزوده است که اسرائیل و حزب‌الله لبنان ممکن است وارد یک جنگ تمام عیار با یکدیگر شوند.

کابینه امنیتی اسرائیل روز یکشنبه به دولت اجازه داد تا به حمله اخیر - که مرگبارترین حادثه در خاک اسرائیل و اراضی تحت اشغال اسرائیل از زمان آغاز درگیری در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) بود، پاسخ دهد.

خود حزب الله اما دست داشتن در این حمله را رد کرد.

تا کنون چند نفر از دو سوی درگیری بین حزب الله و اسرائیل کشته شده‌اند؟

از زمان شروع تبادل آتش بین اسرائیل و حزب الله در ماه اکتبر، به نظر می رسد که اسرائیل و حزب الله هر دو قصد اجتناب از یک جنگ تمام عیار را دارند.

به گفته منابع امنیتی و پزشکی و همچنین گزارش رویترز از اعلامیه‌های ترحیم حزب الله، حملات اسرائیل منجر به کشته شدن حدود ۳۵۰ شبه‌نظامی حزب الله و بیش از ۱۰۰ غیرنظامی در لبنان از جمله پزشکان، کودکان و روزنامه نگاران شده است.

 پس از حمله روز شنبه، ارتش اسرائیل نیز گزارش داد که تعداد غیرنظامیان کشته شده در حملات حزب الله از اکتبر تا به حال به ۲۳ نفر افزایش یافته و دست‌کم ۱۷ سرباز اسرائیلی نیز کشته شده‌اند.

کدام خطوط هوایی دیگر پروازهای خود را لغو کردند؟

تابلوی اطلاعات پرواز فرودگاه بیروت و وب‌سایت رصد پروازها به نام «فلایت رادار ۲۴» نشان می‌دهد که خطوط هوایی ترکیه (ترکیش ایرلاینز) نیز ۲ پرواز را در شبانه روز یکشنبه لغو کرد.

سایر خطوط هوایی همچون شرکت هواپیمایی مقرون به صرفه ترکیه به نام «سان اکسپرس»، شرکت تابعه ترکیش ایرلاینز به نام «آنادولوجت»، شرکت هواپیمایی یونانی «اجین ایرلاینز»، هواپیمایی اتیوپی و خطوط هوایی خاورمیانه لبنان نیز پروازهای برنامه‌ریزی شده برای فرود در بیروت در روز دوشنبه را لغو کرده‌اند.

خطوط هوایی نامبره، هنوز به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

فرودگاه بین المللی بیروت-رفیق حریری تنها فرودگاه لبنان است که آن هم در دعواهای داخلی این کشور و نبردهای قبلی با اسرائیل از جمله در آخرین جنگ بین حزب الله و اسرائیل در سال ۲۰۰۶ هدف قرار می‌گرفت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

آگهی

خطوط هوایی خاورمیانه لبنان روز یکشنبه اعلام کرد که برخی از پروازهای برنامه‌ریزی شده برای فرود در بیروت را در شب گذشته و بامداد امروز به تاخیر انداخته است. این شرکت هواپیمایی بعداً با استناد به «دلایل فنی مربوط به تخصیص پوشش بیمه برای هواپیماهایی که بین لبنان و سایر مقاصد سفر می کنند» تاخیرهای بیشتری را برای پروازهای ورودی در روز دوشنبه گزارش داد.

لغو پروازهای فرودگاه بیروت در سال ۲۰۰۸ به دلیل دعواهای سیاسی بین دولت سنی‌مذهب و گروه شیعه حزب الله
لغو پروازهای فرودگاه بیروت در سال ۲۰۰۸ به دلیل دعواهای سیاسی بین دولت سنی‌مذهب و گروه شیعه حزب اللهآسوشیتدپرس

از زمان آغاز جنگ در غزه، حزب الله و ارتش اسرائیل نیز تبادل آتش بین مرزهای خود را افزایش داده‌اند. این درگیری باعث اختلالات قابل توجهی در پروازها و کشتیرانی در سراسر منطقه از جمله در طی حملات متقابل هواپیماهای بدون سرنشین و موشکی بین اسرائیل و ایران در ماه آوریل، شده است.

لوفت هانزا پیش‌تر نیز پروازهای شبانه خود در بیروت را برای ماه ژوئیه به دلیل «تحولات جاری» در خاورمیانه متوقف کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا: بیروت را بمباران نکنید؛ اسرائیل: فرمانده ارشد حزب‌الله را در پایتخت لبنان هدف گرفتیم

المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ خرابکاران در فرانسه بعد از خطوط قطار به خطوط مخابراتی و فیبر نوری آسیب رساندند

«سپر آسمان»؛ آیا اروپا گنبد آهنین اسرائیل را که علیه موشک‌های ایرانی به کار برد، سفارش داده است؟