NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

در بریتانیا میانگین سنی زنانی که درمان‌های باروری را شروع می‌کنند به بیش از ۳۵ سال رسید

fertility treatment
fertility treatment Copyright canva
Copyright canva
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آمارهای جدید سازمان لقاح و جنین شناسی انسانی بریتانیا (HFEA) حاکی از آن است که میانگین سنی زنانی که «برای اولین بار» تحت درمان‌های باروری قرار می‌گیرند، به بالای ۳۵ سال رسیده است.

آگهی

پیش از این در سال ۲۰۰۰ میلادی میانگین سنی زنانی که برای اولین بار تحت درمان‌های باروری قرار می‌گرفتند ۳۳ سال اعلام شده بود و بررسی‌های جدید نشان داد که این رقم به بیش از ۳۵ سال در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۵۲ هزار و ۵۰۰ بیمار در سراسر بریتانیا تحت درمان «آی وی اف» قرار گرفته‌اند که این رقم در سال ۲۰۱۹ میلادی ۵۰ هزار نفر بوده است.

تحقیقات این سازمان همچنین نشان داد که درنهایت در سال ۲۰۲۲ میلادی در سراسر بریتانیا در مجموع ۸۰۰۰ مورد بارداری به روش «آی‌ وی اف» بیشتر از سال ۲۰۱۹ انجام شده است که یک افزایش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

با این وجود کارشناسان این سازمان هشدار می‌دهند که با افزایش سن، احتمال بچه‌دار شدن از طریق انواع درمان‌های باروری بطور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

جولیا چین، رئیس این سازمان می‌گوید: «میزان موفقیت IVF همچنان رو به افزایش است، اما از آنجایی که با افزایش سن شانس تولد هم کاهش می‌یابد، دسترسی زودهنگام به درمان باروری برای کسانی که به آن نیاز دارند، بسیار مهم است.»

او می‌افزاید: «داده‌های ما نشان می‌دهد که میانگین سنی بیمارانی که برای اولین بار درمان را شروع می‌کنند، اکنون تقریباً شش سال بیشتر از میانگین سنی است که در آن، زنان در انگلستان و ولز اولین فرزند خود را به دنیا آورده‌اند.»

به گفته او دلایل متفاوتی برای این افزایش میانگین سنی وجود دارد؛ از جمله همه‌گیری ویروس کرونا که باعث شد زنان نیازمند به خدمات باروری، دسترسی بسیار محدودی به این امکانات و درمان‌ها داشته باشند.

پس از بسته شدن کلینیک‌ها در بهار ۲۰۲۰ میلادی به دلیل شیوع کرونا، زنانی که تحت روش درمانی «آی وی اف» بودند، «به شدت مضطرب» شدند.

یکی دیگر از دلایل افزایش این میانگین سنی، احتمالا مشکل تامین هزینه‌های درمان باروری بوده است که با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی و کاهش سطح حمایت‌های دولت از خانواده‌ها در این موضوع، باعث به تاخیر افتادن آغاز دوره درمان برای زنان شده است.

جولیا چین می‌گوید: «درمان باروری، نمی‌تواند بچه‌دار شدن این زنان را تضمین کند. به همین دلیل دریافت مشاوره در مورد مسائل باروری بسیار مهم است تا در صورت نیاز به درمان، بیماران بتوانند در اسرع وقت به آن دسترسی داشته باشند تا تاخیرها کاهش یابد.»

به گفته او، تماس با یک پزشک عمومی و در صورت لزوم مراجعه به یک کلینیک باروری می‌تواند احتمال موفقیت را افزایش دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تشخیص زودهنگام یک چهارم موارد ابتلا به سرطان مرگبار تخمدان ممکن است؛ دنبال چه علائمی باشیم؟

«بیماری پروتز پستان»؛ چرا جراحی برای برداشتن ایمپلنت سینه رو به افزایش است؟

ناباروری در مردان؛ پنج روش برای حفاظت از اسپرم که مردان باید رعایت کنند