NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

ارتش اسرائیل دستور تخلیه شهر غزه را صادر کرد

فرار آوارگان فلسطینی از غزه
فرار آوارگان فلسطینی از غزه Copyright Jehad Alshrafi/Copyright 2024, The AP. All rights reserved
Copyright Jehad Alshrafi/Copyright 2024, The AP. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ارتش اسرائیل روز چهارشنبه ۱۰ ژوئیه (۲۰ تیر) همزمان با ادامه حملات خود که منجر به کشته شدن ده‌ها نفر در ۴۸ ساعت گذشته شده است، از تمامی فلسطینی‌ها خواست شهر غزه را ترک کرده و به سمت جنوب حرکت کنند.

آگهی

ژنرال هرزی هالوی، فرمانده نظامی اسرائیل، در جریان دیدار از مرکز غزه گفت که نیروهای ارتش به روش‌های مختلف و در بخش‌های مختلف این منطقه «برای انجام یک مأموریت بسیار مهم در حال عملیات هستند.»

وی اضافه کرد: «ما به عملیات برای بازگرداندن گروگان‌ها به خانه ادامه خواهیم داد.»

اسرائیل با پرتاب اعلامیه‌هایی هوایی، از همه کسانی که در شهر غزه هستند خواسته است دو «مسیر امن» را در امتداد جنوب به سمت اطراف شهر مرکزی دیرالبح طی کنند. در این اعلامیه‌ها آمده است که شهر غزه «یک منطقه جنگی خطرناک محسوب می‌شود».

اسرائیل می‌گوید هدف از عملیاتش تعقیب جنگجویان حماس است که پس از گذشت ۹ ماه از جنگ، در مناطق مختلف غزه در حال سازماندهی مجدد هستند.

با این حال حملات سنگین ارتش اسرائیل در روزهای اخیر می‌تواند با هدف اعمال فشار بیشتر بر حماس در مذاکرات آتش‌بس انجام گرفته باشد.

تشدید عملیات نظامی اسرائیل در حالی صورت می‌گیرد که مقامات آمریکا، مصر و قطر با مقامات اسرائیلی در دوحه پایتخت قطر دیدار کرده‌اند تا توافق طولانی‌مدت آتش‌بس با گروه شبه‌نظامی حماس را در ازای آزادی ده‌ها گروگان اسرائیلی عملی کنند.

این در شرایطی است که مطابق گزارش‌ها، مذاکرات آتش‌بس نشانه‌های کمی از پیشرفت را نشان می‌دهد.

سازمان ملل می‌گوید حدود ۳۰۰ هزار فلسطینی در شمال غزه باقی‌مانده‌اند که گفته می‌شود اکثر آن‌ها در شهر غزه ساکن هستند. بیشتر جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه در اردوگاه‌های محقر در مرکز و جنوب غزه سکونت دارند.

فرار آوارگان فلسطینی از غزه
فرار آوارگان فلسطینی از غزهعکس: آسوشیتد پرس

نیروهای اسرائیلی در روزهای اخیر به بخش‌هایی از شهر غزه حمله کرده‌اند و همین امر باعث فرار هزاران فلسطینی شده است. هفته گذشته ارتش این کشور به فلسطینیان دستور داد تا مناطق شرقی و مرکزی شهر را تخلیه کنند.

علیرغم صدور فرمان تخلیه، گزارش‌ها می‌گویند مهاجرت عمده‌ای از سوی ساکنان شهر مشاهده نشده است چرا که بسیاری از فلسطینی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ پناهگاهی در غزه جنگ‌زده وجود ندارد.

این در شرایطی است که بسیاری از فلسطینی‌ها نیز از دستگیری توسط سربازان اسرائیلی در ایست‌های بازرسی هراس دارند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دستور تخلیه روز چهارشنبه پس از یک سری حملات مرگبار طی دو روز گذشته در در دیرالبلح و اردوگاه آوارگان نصیرات صادر شد که ۲۰ فلسطینی شامل شش کودک و سه زن را کشت.

تلاش‌های بین‌المللی برای حصول توافق در حالی ادامه دارد که بنا بر اعلام مقامات بهداشتی غزه، جنگ ۹ ماه اخیر جان بیش ۳۸ هزار فلسطینی را گرفته است.

مقامات بهداشت غزه که تحت کنترل حماس فعالیت می‌کنند، هنگام اعلام آمار کشته شدگان این جنگ، تفکیکی میان غیرنظامیان فلسطینی و شبه‌نظامیان اسلامگرا قائل نمی‌شوند.

آگهی

این جنگ ویران کننده پس از آن آغاز شد که شبه‌نظامیان فلسطینی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ میلادی به جنوب اسرائیل حمله کردند و ۱۲۰۰ نفر عمدتا غیرنظامی را کشتند و حدود ۲۵۰ نفر را گروگان گرفتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیام دختر ربوده شده توسط حماس: به ما گفتند که «در غزه ازدواج خواهید کرد»

شلیک راکت از سوی شبه نظامیان فلسطینی به اسرائیل همزمان با پیشروی تانک‌ها در غزه

واکنش‌ها به کشته شدن زن آمریکایی ترک‌تبار به دست سربازان اسرائیلی در تظاهرات کرانه باختری