Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

شلیک راکت از سوی شبه نظامیان فلسطینی به اسرائیل همزمان با پیشروی تانک‌ها در غزه

the Gaza Strip
the Gaza Strip Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شبه نظامیان فلسطینی گروه جهاد اسلامی روز دوشنبه اقدام به شلیک رگبار موشک به سمت اسرائیل شلیک کردند؛ این حملات در حالی انجام شد که درگیری‌ها در داخل غزه همچنین پیشروی تانک‌های اسرائیلی در این باریکه ادامه دارد.

آگهی

شاخه مسلح جهاد اسلامی که متحد حماس است، اعلام کرد که جنگجویان این گروه در پاسخ به «جنایت‌های» اسرائیل علیه مردم فلسطین به سمت چند محله اسرائیلی در نزدیکی حصار غزه راکت شلیک کردند.

ارتش اسرائیل نیز از اصابت حدود ۲۰ موشک خبر داد که تلفات جانی در پی نداشته است. با این وجود این حمله نشان داد که شبه‌نظامیان پس از گذشت حدود ۹ ماه از جنگ اخیر غزه، همچنان از قابلیت‌های موشکی برخوردارند.

ساکنان چند محله در شرق خان یونس، واقع در جنوب غزه نیز گفتند که پیام‌های صوتی را از شماره تلفن‌های اسرائیل دریافت کرده‌اند که به آنها دستور داده خانه‌های خود را ترک کنند. با ارسال این پیام ها، این گمان تقویت شده که نیروهای اسرائیلی قصد دارند به منطقه‌ای باز گردند که چند هفته پیش ترک کرده بودند.

به نوشته رویترز، هنوز ارتش اسرائیل در این باره اظهارنظری نکرده است.

همزمان با تداوم جنگ در غزه، اخبار دریافتی از کرانه باختری رود اردن نیز حاکی از آن است که عملیات ارتش اسرائیل در این منطقه طی دو روز گذشته دست‌کم ۲ کشته در میان غیرنظامیان (یک زن و یک پسر در شهر طولکرم) و یک کشته در میان نیروهای جهاد اسلامی برجای گذاشته است.

در داخل غزه نیز ساکنان می‌گویند پیشروی تانک‌های اسرائیل به سمت محله شجاعیه در شرق شهر غزه همچنین گسترش عملیات تانک‌ها به سمت غرب و مرکز رفح در نزدیکی مرز مصر ادامه دارد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که روز دوشنبه تعدادی از شبه‌نظامیان را در درگیری‌های منطقه شجاعیه کشته و مقادیر زیادی سلاح در آنجا پیدا کرده است.

حماس نیز گزارش داد که نیروهایش یک نیروی اسرائیلی را به سمت خانه‌ای در شرق رفح کشانده و در آنجا منفجر کردند؛ ارتش اسرائیل کشته شدن یکی از سربازانش را در جنوب غزه تایید کرد.

رادیو ارتش اسرائیل گفت این سرباز در شهر رفح در دام انفجاری که در یک خانه بوده، کشته شده است.

ارتش اسرائیل همچنین در رفح یک شبه نظامی فلسطینی را که یک موشک ضدتانک به سمت نیروهایش شلیک کرده بود، در یک حمله هوایی کشت.

تمرکز بر عملیات در مقیاس کوچکتر

اسرائیل می‌گوید عملیاتش در رفح که با هدف سرنگونی حماس در جریان است، به زودی به پایان خواهد رسید و پس از پایان این مرحله شدید از جنگ، نیروهای اسرائیل بر عملیات در مقیاس کوچکتر متمرکز خواهند شد تا از تجمع مجدد نیروهای حماس جلوگیری کنند.

جنگ اخیر اسرائیل و حماس پس از آن آغاز شد که شبه نظامیان فلسطینی در بامداد ۷ اکتبر ۲۰۲۳ میلادی به جنوب اسرائیل حمله کردند و ۱۲۰۰ نفر را کشتند و حدود ۲۵۰ نفر شامل غیرنظامیان و سربازان را به گروگان گرفتند.

به گفته وزارت بهداشت غزه که تحت کنترل حماس است، عملیات تلافی جویانه اسرائیل از آن زمان حدود ۳۸ هزار کشته برجای گذاشته و این منطقه ساحلی را به شدت ویران کرده است.

وزارت بهداشت غزه هنگام اعلام آمار تلفات این جنگ، تفاوتی بین شبه نظامیان و غیرنظامیان قائل نیست؛ با این وجود مقامات می گوید که بیشتر کشته شدگان غیرنظامی هستند.

اسرائیل می گوید که تا کنون ۳۱۷ سربازش در جنگ غزه کشته شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنگ اسرائیل و حماس؛ اولین گروه از ساکنان مبتلا به سرطان غزه به مصر منتقل شدند

ده نفر از اعضای خانواده رهبر حماس از جمله خواهرش در حمله هوایی اسرائیل به غزه کشته شدند

حملات هوایی به غزه؛ فلسطینی‌ها: مدیر اورژانس کشته شد؛ اسرائیل: فرمانده ارشد حماس را هدف قرار دادیم