Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

تلاش بایدن و متحدانش برای جذب رای دهندگان زن جمهوریخواه در حومه شهرها

 anti-Trump rally outside of the Georgia World Congress Center
anti-Trump rally outside of the Georgia World Congress Center Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جو بایدن و متحدان جمهوریخواهش یعنی آن دسته که با دیدگاههای ترامپ مخالفند، در تلاشند تا نفوذ خود را در میان زنان ساکن مناطق روستایی و مناطق حومه شهرها افزایش دهند.

آگهی

جو بایدن چهار سال پیش نیز با همین استراتژی توانست شمار قابل توجهی از رای دهندگان پنسیلوانیا را از دونالد ترامپ دور کند و تعداد رای دهندگانش را در مناطقی مانند شهرستان باکس افزایش دهد و در میان زنان حومه شهرها در این ایالت حمایت قابل توجهی به دست آورد.

بایدن و متحدانش امسال نیز در تلاش هستند تا به همین شیوه، تعدادی از زنان جمهوریخواه را که ممکن است مخالف ریاست جمهوری دوباره ترامپ باشند، به سمت خود جلب کنند.

با این وجود تحلیل‌های انتخاباتی حاکی از آن است که بطور مثال در شهرستان باکس پنسیلوانیا، شواهد کمی مبنی بر آمادگی جمهوری‌خواهان سنتی برای کنار گذاشتن ترامپ (نامزد احتمالی جمهوری‌خواه) به نفع بایدن وجود دارد.

لین ناتال، طراح داخلی ۶۲ ساله یکی از آنهاست که به خبرگزاری آسوشیتدپرس می گوید: «احساس می‌کنم باید به سیاست‌ها رأی بدهم، نه به شخص.»

او می افزاید که اگرچه منتقد لفاظی‌های ترامپ است و به نظر می رسد که ترامپ «کلماتی برای صحبت مستقیم با زنان ندارد» اما همچنان از ایده‌های او در موضوعات اقتصادی و مهاجرت حمایت می کند.

با این وجود تلاش داوطلبان کمپین انتخاباتی بایدن ادامه دارد. آنها به در خانه رای‌دهندگان جمهوری‌خواه ثبت‌نام‌شده همچنین کسانی که به هیچ یک از احزاب اصلی وابسته نیستند می روند و و با آنها درباره موضوعاتی که برایشان مهم است صحبت می کنند.

علاوه داوطلبان کمپین بایدن که بر محله‌های دارای بیشترین جمعیت رأی دهنده جمهوری‌خواه متمرکز شده اند، اعضای گروه‌های محافظه‌کاری مانند «زنان برای ما» (Women4Us) همچنین رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه مخالف دونالد ترامپ نیز بسیج شده اند تا از شمار رای‌های او در میان طرفداران این حزب سنتی بکاهند.

استفانی شارپ، یکی از اعضای گروه «زنان برای ما» در همین باره به رأی‌های نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل اشاره می کند که توانسته بود در جریان انتخابات مقدماتی جمهوریخواهان در ماه آوریل ۲۲ درصد از آرا را شهرستان های ایالت فیلادلفیا به دست آورد؛ رقم قابل توجهی از این آراء به زنان تعلق داشت که در واقع یک رای اعتراضی آشکار علیه ترامپ بود.

شارپ که گروهش در حال برنامه‌ریزی برای اطلاع‌رسانی به زنان جمهوری‌خواه در ایالت‌هایی از جمله پنسیلوانیا است، می گوید: «انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواهان در ایالت پنسیلوانیا نشان داد که تمایل برای به دست آوردن چیزی بهتر وجود دارد.»

او می افزاید: «تیم ترامپ مطمئن است که موضوعاتی همچون تورم و مهاجرت غیرقانونی می تواند زنان حومه شهرها را به سمت رئیس جمهور پیشین سوق دهد.»

این ادعا به نظر درست می رسد زیرا کارولین لیویت، سخنگوی مطبوعاتی ترامپ نیز می گوید: «وقتی ترامپ درباره هزینه‌های بالای اجاره مسکن، خواربار و هزینه گاز در آمریکا صحبت می‌کند یا به جنایت مهاجران که جوامع حومه شهرها را ویران کرده اشاره دارد، طرف صحبتش زنان هستند.»

نتایج نظرسنجی ها

یک نظرسنجی گسترده از رای دهندگان در سراسر ایالات متحده نیز نشان داده که در سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۶ نفر از هر ۱۰ زن حومه شهرها در ایالت پنسیلوانیا به بایدن رای دادند؛ در مقابل از هر ۱۰ زن تنها ۴ نفر به ترامپ رای دادند.

با این وجود وضعیت در انتخابات سال جاری متفاوت است و زنان در گزینش دوباره بایدن به عنوان رئیس جمهور آینده کشورشان تردید دارند.

نظرسنجی که اخیرا از سوی موسسه KFF انجام شد نیز نشان داد که از هر ۱۰ زن ساکن حومه شهرها ۶ نفر از انتخاب نامزدی که مدنظر دارد برای ریاست جمهوری ناراضی است. حدود نیمی از کسانی که خود را دموکرات می دانند یا به حزب دموکرات تمایل دارند نیز دلیل اصلی این نارضایتی را، سن یا سلامت روحی و جسمی بایدن می دانند.

علاوه بر این، زنان دارای گرایش دموکرات در حومه شهرها تمایل کمتری به تمرکز روی نگرانی هایی مانند درگیری اسرائیل و حماس دارند.

با این وجود، از هر ۱۰ زن رای دهنده در حومه شهرها ۷ نفر گفتند بایدن به زنان احترام زیادی می گذارد و در مقابل، تنها ۳ نفر از هر ۱۰ زن ساکن حومه شهرها چنین چیزی را درباره ترامپ تایید کرده اند.

از هر ۱۰ زن ساکن حومه شهرها ۷ نفر گفتند که ترامپ چندان به زنان احترام نمی گذارد یا اصلاً احترام نمی گذارد.

وقتی از زنان ساکن حومه شهرها درباره مهم‌ترین موضوع انتخابات ۲۰۲۴ سؤال می شود، عمدتا به تورم اشاره می کنند. بطور مثال تری سایکس، صاحب بوتیک و اسپا در حومه نیوتاون به آسوشیتدپرس می گوید که «اقتصاد محلی» برای او بیشترین اهمیت را دارد و به گفته او در دوران ریاست جمهوری ترامپ اتفاقات خوبی در این باره افتاده است.

آگهی

آنوشا بلا که در مرکز شهر دویل‌تاون کار می‌کند نیز می گوید که اگرچه در ابتدا از حامیان پرشور بایدن بود، اما «واکنش کُند» او به خشونت‌های اسرائیل در غزه باعث ناامیدی او شد.

او می گوید: «من فردی جوانتر را ترجیح می دهم. کسی را ترجیح می دهم که به نظر می رسد ایده‌های جدیدتری دارد.» با این وجود او تصدیق می کند که ترامپ برای دموکراسی «یک خطر» است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ یا بایدن؟ چینی‌ها کدام‌یک را ترجیح می‌دهند؟

جانسون به جای جکسون؛ ترامپ موقع مسخره کردن حواس‌پرتی بایدن دچار فراموشی شد

هشدار بایدن به اروپا: پوتین در اوکراین متوقف نمی‌شود