Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

جانسون به جای جکسون؛ ترامپ موقع مسخره کردن حواس‌پرتی بایدن دچار فراموشی شد

جو بایدن و دونالد ترامپ
جو بایدن و دونالد ترامپ Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ شنبه شب به جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا پیشنهاد کرد که «در یک آزمایش ارزیابی عملکرد شناختی مغز» شرکت کند اما بلافاصله گیج شد که چه کسی این آزمایش را برای خود او انجام داده بود.

آگهی

رئیس جمهوری سابق و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ از رونی جکسون، نماینده جمهوری‌خواه تگزاس که در بخشی از دوره ریاست جمهوری‌اش پزشک کاخ سفید بود، با عنوان «رونی جانسون» یاد کرد؛ درست زمانی که در حال زیر سوال بردن هوش و حواس جو بایدن بود.

آقای ترامپ از چهار سال پیش تا کنون اغلب رقیب دموکرات خود را «جو خوابالو» خطاب می‌کند و در اغلب کارزار انتخاباتی خود، چه در سخنرانی‌ها و چه در قالب پست‌های شبکه‌های اجتماعی ناتوانی جسمانی و حواس‌پرتی آقای بایدن را دستمایه تمسخر او قرار می‌دهد.

آقای ترامپ شنبه شب گفت: «او حتی نمی‌داند که تورم چیست. من فکر می‌کنم که او حتما باید تست شناختی بدهد.» او ادامه داد: «دکتر رونی جانسون. آیا همه شما رونی جانسون، نماینده کنگره از تگزاس را می شناسید؟ او دکتر کاخ سفید بود و گفت که من سالم‌ترین رئیس‌جمهوریِ تاریخ هستم، بنابراین من او را خیلی دوست داشتم.»

ترامپ که روز جمعه گذشته ۷۸ ساله شد، این پرسش را مطرح کرد که آیا جو بایدن ۸۱ ساله توانایی جسمی و روانی حضور در دور دوم ریاست جمهوری را دارد یا خیر؟ اما منتقدان دموکرات او همین خطای آقای ترامپ را در بیان نام پزشک سابق کاخ سفید، دستمایه توجیه خطاهای گاه و بیگاه آقای بایدن قرار دادند.

آقای جکسون در سال ۲۰۱۸ به خبرنگاران گفت که آقای ترامپ به درخواست خودش در تست شناختی شرکت کرده است. این آزمایش برای تشخیص بروز علائم اولیه از دست دادن حافظه و سایر اختلال‌های شناختی طراحی شده است.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

دونالد ترامپ در سخنرانی شنبه شب در دیترویت، همچنین به یک کلیپ ویدئویی همرسانی شده در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد که در آن آقای بایدن در یک برنامه چتربازی در حاشیه نشست سران گروه هفت در ایتالیا از سایر رهبران فاصله گرفته و در جهتی دیگر راه می‌رود و چشمک می‌زند. آقای ترامپ گفت که جو بایدن در جریان نشست سران گروه هفت، حواسش به درخت‌هاست، توصیفی که خنده حضار را به همراه داشت.

کارزار انتخاباتی جو بایدن با انتشار بیانیه‌ای این ویدیوی تقطیع شده را گمراه کننده خواند، چرا که تصاویر تکمیلی نشان می‌دهد که آقای بایدن در حال نزدیک شدن به چتربازی است که در نزدیکی او فرود آمده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرونده حق‌السکوت به بازیگر پورن؛ هواداران آمریکایی ترامپ فراخوان شورش و انقلاب دادند

کنایه بایدن به ترامپ در ضیافت شام با خبرنگاران: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم

آزمون بر سر راه بایدن در خطرناک‌ترین لحظه؛ آیا خاورمیانه درگیر جنگی تمام‌عیار می‌شود؟