Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

شایعه «مرد بودن همسر ماکرون»؛ عاملان افترا رسما محاکمه می‌شوند

بریژیت ماکرون در کنار همسرش، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه
بریژیت ماکرون در کنار همسرش، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نخستین جلسه دادگاه دو زنی که مبدأ یک خبر جعلی درباره بریژیت ماکرون، بانوی اول فرانسه هستند روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن برگزار می‌شود.

آگهی

این دو زن مدعی شده بودند که بریژیت ماکرون در اصل مرد به دنیا آمده و هنگام تولد، «ژان میشل ترونیو» نام داشته، نامی که در اصل متعلق به برادرش است.

در سال ۲۰۲۲، بریژیت ماکرون یک شکایت کیفری را علیه این دو زن به دلیل «افترا» مطرح کرد که عامل پخش ویدیوی چهار ساعته‌ای در مورد این ادعا بودند.

محاکمه عاملان شایعه مرد بودن بانوی اول فرانسه در حالی قرار است این هفته برگزار شود که فرانسوی‌ها خود را برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی این کشور آماده می‌کنند.

در پی پیروزی قابل توجه راست افراطی در انتخابات پارلمان اروپا در فرانسه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور با انحلال مجلس فرانسه، دستور برگزاری انتخابات زودهنگام را صادر کرد.

ژان انوشی، وکیل بریژیت ماکرون روز سه‌شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که او به جای موکلش در جلسه روز چهارشنبه دادگاه شرکت خواهد کرد.

پیشتر وکیل بریژیت ماکرون و برادرش ژان میشل ترونیو از طرح شکایت این دو نفر در ماه مارس ۲۰۲۵ در شعبه ۱۷ مجتمع قضایی پاریس خبر داده بود.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اواخر سال ۲۰۲۱، ناتاشا ری که خود را روزنامه‌نگار مستقل معرفی می‌کند، مدعی شد که امانوئل ماکرون از کل فرانسه پنهان می‌کند که با یک فرد تراجنسیتی ازدواج کرده است.

آماندین روآ، دیگر زنی که باید در دادگاه حاضر شود، شایعه مرد بودن بریژیت ماکرون را در یک ویدیوی طولانی چهار ساعته در دسامبر ۲۰۲۱ در یوتیوب همرسان کرد.

این محتوا که با حس ترنس‌هراسی همراه بود، به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پخش و از آن برای برانگیختن نفرت علیه امانوئل ماکرون و همسرش استفاده شد.

شایعه مرد بودن بریژیت ماکرون ابتدا در مجله «واقعیت‌ها و اسناد» نزدیک به راست‌گرایان افراطی فرانسه منتشر شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

راست افراطی فرانسه در پی اکثریت پارلمانی؛ جردن باردلا چه نسخه‌ای برای حکمرانی پیچیده است؟

خطرهای نهفته در انحلال مجلس فرانسه؛ ماکرون: میانه‌روها علیه راست افراطی متحد شوند

فرانسه از بازداشت یک نوجوان در کلاس درس به دلیل تهدید یک دانش‌آموز تراجنسیتی‌ دفاع کرد