Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

گالانت فرانسه را به اتخاذ «سیاست‌های خصمانه» در قبال اسرائیل متهم کرد

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل
یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل روز جمعه فرانسه را به در پیش گرفتن رویکرد و سیاستی خصمانه در قبال کشورش متهم کرد.

آگهی

به گزارش فرانس‌پرس، وزیر دفاع اسرائیل ضمن طرح این اتهام، اساس پیشنهاد همکاری سه‌جانبه بر پایه محوری متشکل از فرانسه، ایالات متحده و اسرائیل را برای مهار تنش‌های جاری در مرز لبنان که روز پنجشنبه توسط امانوئل ماکرون در جریان اجلاس گروه هفت ارائه شده بود، رد کرد.

این پیشنهاد در واقع نقشه راه فرانسه به منظور کاستن از تنش‌های موجود در مرز اسرائیل و لبنان قلمداد می‌شود که به باور تحلیل‌گران غفلت از آن زمینه بروز یک جنگ تمام عیار میان دو کشور را در آینده‌ای نزدیک فراهم خواهد کرد.

وزیر دفاع اسرائيل در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه کشورش در طرح سه جانبه پیشنهادی فرانسه مشارکت نخواهد کرد، افزود: «ما جنگی عادلانه را پیش‌ می‌بریم و از مردم خود دفاع می‌کنیم؛ حال آنکه فرانسه سیاست‌های خصمانه‌ای را در قبال اسرائیل در پیش گرفته است.»

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه در پایان نخستین روز اجلاس سران گروه هفت در ایتالیا به خبرنگاران گفت که «اصل همکاری سه جانبه اسرائیل-ایالات متحده-فرانسه» برای «پیشبرد نقشه راهی که پیشنهاد کرده‌ایم، به تصویب رسیده است.

هدف اصلی این فرآیند هماهنگی ابتکارات در پیش گرفته و هدایت شده توسط توسط پاریس و واشنگتن عنوان شده است.

فرانسه از اواخر ژانویه گذشته در تلاش است تا با ابتکاراتی، زمینه مهار خشونت‌ها در مرز اسرائیل و لبنان را که در حال گسترش است، فراهم کند.

پاریس در همین راستا، پیش‌تر طرحی اولیه را به دو طرف مناقشه ارائه کرده بود، اما این طرح اوایل ماه مه به درخواست بیروت که نسخه ارائه شده را بیش از حد به نفع مواضع اسرائیل می‌دانست، اصلاح شد.

به گفته مقامات لبنانی، در این طرح به ویژه پیشنهاد پایان دادن به خشونت‌ها از سوی هر دو طرف و عقب‌نشینی یگان‌های رضوان، واحدی از نیروهای عملیات ویژه حزب‌الله و سایر گروه‌های مسلح تا ۱۰ کیلومتری مرز لبنان با اسرائیل مطرح شده است.

این طرح همچنین تصریح می‌کند که لازم است نیروی موقت سازمان ملل متحد (یونیفل) از آزادی کامل رفت و آمد در منطقه برخوردار باشد، ارتش لبنان نقش بیشتری در آن ایفا کند و تعداد پرسنل این نیرو نیز تقویت شود.

حزب‌الله تاکنون از تن دادن به مذاکرات واقعی در خصوص این طرح سر باز زده و منتظر برقراری آتش‌بس پایدار در غزه است.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان ملل: کشتار غیرنظامیان در عملیات اسرائیل برای نجات گروگان‌ها در غزه ممکن است جنایت جنگی باشد

جزئیات عملیات آزادسازی گروگان‌ها؛ چگونه نیروهای ویژه ارتش اسرائیل به عمق غزه نفوذ کردند؟

اسرائیل با نادیده‌ گرفتن مصوبه شورای امنیت و ضمانت اجرایی آمریکا: از غزه عقب‌نشینی نمی‌کنیم