Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

پورنوگرافی انتقامی: از هر ۷ نفر ۱ نفر تهدید می‌شود

آزار روانی
آزار روانی Copyright CANVA
Copyright CANVA
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پورنوگرافی انتقامی، نوعی باج‌گیری از طریق به اشتراک‌گذاشتن تصاویر خصوصی افراد است که معمولا شامل عکس‌های برهنه و محرمانه آنها در هنگام برقراری رابطه جنسی یا خودارضایی است.

آگهی

بر اساس نتایج مطالعه‌ای جدیدی که در ۱۰ کشور مختلف انجام شده است، از هر هفت فرد بزرگسال، یک نفر با تهدید پورنوگرافی انتقامی مواجه شده است.

در این مطالعه، محققان موسسه فناوری سلطنتی ملبورن (RMIT University) و گوگل بیش از ۱۶ هزار نفر را در سراسر استرالیا، آمریکای شمالی و مرکزی، اروپا و آسیا مورد پرسش و بررسی قرار داده‌اند.

حدود ۱۴.۵ درصد از کسانی که در این مطالعه شرکت کرده‌اند، تایید کرده‌اند که قربانی سوء استفاده از تصاویر محرمانه‌شان شده‌اند. در مقابل، ۴.۸ درصد از نمونه افراد مورد مطالعه اعلام کرده‌اند که مرتکب اخاذی از طریق پورنوگرافی انتقامی شده‌اند.

طبق یافته‌های این مطالعه که در نشریه Computers in Human Behavior منتشر شده، افراد متعلق به جامعه دگرباشان جنسی، مردان و افراد جوان بیش از سایر گروه‌ها و رده‌های سنی هم قربانی و هم مرتکب پورنوگرافی انتقامی می‌شوند.

ایالات متحده، استرالیا و کره جنوبی در مقایسه با کشورهای اروپایی بیشتر تحت تأثیر این پدیده قرار گرفته‌اند.

تقریبا یک سوم شرکت‌کنندگان در این مطالعه گفته‌اند که از طریق شریک جنسی سابق مورد اخاذی جنسی یا مالی از طریق تهدید به انتشار یا انتشار تصاویر محرمانه‌شان قرار گرفته‌اند. همچنین، از هر شش پاسخ‌دهنده نیز یک نفر گزارش کرده که شریک جنسی حال حاضر او بوده است.

اکثر افرادی که به هنگام برقرار بودن رابطه اقدام به اخاذی کرده‌اند، اهدافی از جمله تن دادن شریک جنسی‌شان به ادامه رابطه تحت شرایط ذلت‌بار، امتناع از پذیرش حضانت فرزندان و مشارکت در اقدامی خلافکارانه دنبال کرده‌اند.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که اعضای جامعه دگرباشان جنسی به ویژه در جوامعی که افشای آزادانه هویت جنسی آنها همچنان تابو و غیرقانونی است، بیش از سایرین تحت اخاذی قرار می‌گیرند.

محققان در مقدمه این مطالعه اشاره کرد‌ه‌اند که پورنوگرافی انتقامی می‌تواند پیامدهای جدی اجتماعی، روانی، جسمی از جمله افسردگی، اضطراب و خودکشی به همراه داشته باشد.

محققان پیشنهاد کرده‌اند که ضمن توجه ویژه به آموزش‌های پیشگرانه به ویژه در مدارس و دانشگاه‌ها، بازماندگان این نوع اخاذی‌ها نیز باید حتما از امکان برخورداری از مشاوره‌های حقوقی و روانشناسان بهره‌مند باشند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون کودک قربانی آزار جنسی آنلاین می‌شوند

«رابطه جنسی در خواب»؛ اختلال خجالت‌آوری که هیچ‌کس نمی‌خواهد در مورد آن صحبت کند

آیا زنان کمتر از مردان «روان‌آزار» هستند؟