هوش مصنوعی با شعار «لختش کنید»؛ دختران نوجوان اسپانیایی قربانی پخش تصاویر برهنه جعلی شدند

پخش عکس‌های جعلی برهنه از دختران دانش‌آموز در اسپانیا به کمک هوش مصنوعی
پخش عکس‌های جعلی برهنه از دختران دانش‌آموز در اسپانیا به کمک هوش مصنوعی Copyright یورونیوز
Copyright یورونیوز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیش از ۲۰ دانش‌آموز دختر در اسپانیا می‌گویند که تصاویری برهنه از خودشان دریافت کرده‌اند که با کمک هوش مصنوعی تهیه شده است.

آگهی

این نوجوانان که اهل شهر آلمندرالخو در جنوب اسپانیا هستند پس از بازگشت از تعطیلات تابستانی این تصاویر برهنه و جعلی از خودشان را دریافت کردند. با اینکه هیچ کدام از این دختران دانش‌آموز عکسی برهنه از خودش نگرفته است اما عکس‌های تهیه شده بسیار واقعی به نظر می‌رسند.

بنا به گزارش‌ها عکس‌های معمولی این دانش‌آموزان از حساب کاربری اینستاگرام آنها برداشته شده و با کمک هوش مصنوعی از آنها برای تهیه عکس‌های برهنه استفاده شده است. این در حالی است که آنها در عکس‌های عادی خود در اینستاگرام لباس‌هایی پوشیده دارند. 

این نوجوانان شاهد پخش این عکس‌ها در گروه‌های موجود در اپلیکیشن واتس‌اپ بودند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

انتشار این عکس‌ها چالشی جدی برای والدین دانش‌آموزان و مقام‌های اسپانیایی به شمار می‌رود. با توجه به تهیه این عکس‌ها به کمک هوش مصنوعی و جنبه جعلی آنها مشخص نیست که می‌توان آنها را در رده پورنوگرافی کودکان طبقه‌بندی کرد یا خیر. 

کم‌سن‌ترین دانش‌آموزی که قربانی پخش این عکس‌ها شده است تنها ۱۱ سال سن دارد. 

مادر یکی از این دانش‌آموزان مدعی است که عکس‌های جعلی از دخترش ممکن است از پایگاه‌های اینترنتی پورنو و شبکه اجتماعی «اونلی فنز» سر در بیاورد. 

مادر یکی دیگر از نوجوانان می‌گوید که دخترش قربانی اخاذی شده است. او گفت که از دخترش در شبکه‌های اجتماعی خواسته شده بود تا پول پرداخت کند و پس از رد این درخواست عکس‌های برهنه و جعلی خودش برایش ارسال شد.

پلیس اسپانیا تحقیق درباره پخش این عکس‌های جعلی را آغاز کرده است. بنا به گزارش‌ها کارآگاه‌هان پلیس تاکنون چند فرد زیر سن قانونی را که در تهیه این عکس‌های جعلی به کمک هوش مصنوعی دست داشتند شناسایی کرده‌اند. 

یکی از مقام‌های محلی در آلمندرالخو گفته است که عاملان تهیه و پخش این عکس‌ها هم‌کلاسی‌های دختران دانش‌آموز هستند. بنا به گزارش‌ها این عکس‌ها به کمک یک اپلیکیشن به نام «ClothOff» تهیه شده است. شعار این اپلیکیشن «هر کسی را لخت کنید، دختران را مجانی لخت کنید» است. کاربران با کمک این اپلیکیشن می‌توانند از افراد حاضر در هر کدام از عکس‌های تلفن همراه خود یک عکس برهنه تهیه کنند.

کاربران برای تهیه ۲۵ عکس برهنه با کمک هوش مصنوعی باید ۱۰ یورو پرداخت کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«بهتر از مردان واقعی»؛ دختران چینی دوست‌پسر ساخته هوش مصنوعی را ترجیح می‌دهند

رئیس جمهور مخلوع و متوفی اما محبوب ونزوئلا به لطف هوش مصنوعی به هواداری از هم‌حزبیش برخاست

حق انصراف برای بازیگران پورن در ژاپن حتی یک سال پس از پخش فیلم