Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

رویای یک‌شبه ثروتمند شدن؛ ایرانی‌ها به امید پول‌دار شدن «همستر کامبت» بازی می‌کنند

همستر کامبت
همستر کامبت Copyright Hamester Kombat
Copyright Hamester Kombat
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در روزهای اخیر مدام پیام‌هایی از بازگشت افراد فهرست تماس‌هایمان به تلگرام بر روی نمایشگر تلفن‌های هوشمندمان نقش می‌بندد. به نظر می‌رسد یکی از عوامل اصلی این پیام‌ها اقبال ایرانیان به بازی تلگرامی «همستر کامبت» است. سرگرمی که قول داده است هوادارانش را ثروتمند کند.

آگهی

این بازی به سرعت هواداران بسیاری را به خود جذب کرد. حساب کاربری این بازی در شبکه اجتماعی ایکس از ماه مارس سال جاری راه‌اندازی شده و تا روز ششم ژوئن بیش از ۵.۸ میلیون دنبال‌کننده کسب کرده است. همچنین بنابر پستی که این صفحه روز چهارشنبه پنجم ژوئن منتشر کرده، تعداد کاربرانش از مرز ۱۰۰ میلیون نفر گذشته است. «همستر کامبت» هدف بعدیش را رسیدن به یک میلیارد کاربر اعلام کرده است. همچنین کانال تلگرامی رسمی که به اطلاع‌رسانی این بازی اختصاص دارد تا لحظه تنظیم این گزارش نزدیک به ۲۸ میلیون کاربر دارد.

«همستر کامبت» یک بازی به اسطلاح « بازی برای کسب درآمد» (P2E) کلیکی و شبیه به بازی قدیمی‌تر «نات‌کوین» است که در آن کاربران یک صرافی ارز دیجیتال را مدیریت می‌کنند و با سرمایه‌گذاری و کسب درآمد می‌توانند همستر‌های خود را ارتقا دهند تا بتوانند با کسب امتیاز بیشتر، صعود خود را سریع‌تر کنند.

کاربران در این بازی با کلیک بر روی همستر انیمیشنی سکه جمع‌آوری می‌کنند و می‌توانند سکه‌های خودر را ذخیره و یا آن‌ها را صرف ارتقای همستر خود کنند.

این بازی همچنین دارای یک سیستم مبارزه نوبتی است که در آن کاربران می‌توانند یکدیگر را در نبردهای بازیکن در برابر بازیکن (PvP) به چالش بکشند. هر همستر ویژگی‌های خاصی از قبیل قدرت، سرعت و استقامت دارد که بر نتیجه نبردها تاثیرگذار است. بازیکنان می‌توانند با استفاده از آیتم‌های خاص و یا شرکت در رویداد‌های بازی همسترهای خود را ارتقا دهند.

درآمدزایی

به جرات می‌توان گفت که مهم‌ترین عامل محبوبیت این بازی امکان درآمدزایی است. به ویژه باتوجه به وضعیت اقتصادی کنونی ایران، این بازی در نظر برخی از کاربران می‌تواند همچون کورسویی برای دست‌یابی به رویای یک‌شبه ثروتمند شدن جلوه کند.

«همستر کامبت» به کاربرانش متعهد شده که در آینده‌ای نزدیک می‌توانند سکه‌هایی را که در طول بازی به‌دست آوردند، به فروش رسانده و یا به رمز‌ارز دیگری تبدیل کنند. کاربران همچنین می‌توانند کیف پول دیجیتال خود را به این بازی متصل کنند.

همستر‌های دیجیتال این بازی نیز به صورت ان‌اف‌تی (NFT) ذخیره می‌شوند و کاربران می‌توانند آن‌ها را خرید و فروش کنند.

یکی دیگر از عناصر هیجان‌انگیز این بازی برای کاربران، سکه‌های اولیه رایگان است. کاربران با پیوستن به کانال تلگرام این بازی با طی مراحل ساده‌ای می‌توانند تعداد از پیش تعیین‌شده‌ای توکن دریافت کنند.

نگرانی‌ها

چندین نگرانی اصلی در مورد این بازی وجود دارد. به دلیل استفاده این‌بازی از پلاتفرم تلگرام، نگرانی‌هایی مبنی بر امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران در این بازی مطرح است.

همچنین برخی منتقدان احتمال تبدیل شدن این بازی به یک «طرح پانزی» را مطرح می‌کنند که در آن سود سرمایه‌گذاران از طریق جذب سرمایه‌گذاران جدید تامین می‌شود.

لازم به ذکر است که هنوز نمی‌توان چه در مورد سوددهی و چه در رابطه با احتمال کلاهبرداری از طریق این بازی اظهار نظر کرد و باید منتظر رویدادهای بعدی و به‌روزرسانی‌ها باشیم.

با این حال شاید به یاد آوردن شعری از سعدی شیرازی بی‌مناسبت نباشد:

گنج خواهی در طلب رنجی ببر

خرمنی می‌بایدت تخمی بکار

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دو برادر آمریکایی در ۱۲ ثانیه ۲۵ میلیون دلار رمزارز را سرقت کردند

افشاگری گاردین: شرکت بریتانیایی ۴.۲ میلیون دلار رمزارز به حساب باند روسی دلالی اسلحه واریز کرد

زمین‌لرزه در بازار ارزهای دیجیتال؛ مدیرعامل بایننس بزرگترین صرافی رمزارز جهان استعفا کرد