Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

سفر سراج‌الدین حقانی، طالبانِ «۱۰ میلیون دلاری تحت تعقیب آمریکا» به امارات عربی متحده

شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رهبر امارات، حاکم ابوظبی، با سراج الدین حقانی، مقام طالبان روز سه شنبه در کاخ قصر الشاطی در ابوظبی، امارات عربی متحده دیدار کرد.
شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رهبر امارات، حاکم ابوظبی، با سراج الدین حقانی، مقام طالبان روز سه شنبه در کاخ قصر الشاطی در ابوظبی، امارات عربی متحده دیدار کرد. Copyright WAM/AP
Copyright WAM/AP
نگارش از Suraya Alizada
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رهبر امارات عربی متحده روز سه‌شنبه ۱۵ خرداد/جوزا با سراج الدین حقانی،‌ وزیر داخله/کشور حکومت طالبان که هنوز تحت تعقیب اف بی آی قرار دارد ملاقات کرد. ایالات متحده امریکا برای اطلاعات در مورد محل سکونت او که منجر به دستگیری وی شود، پاداشی ۱۰ میلیون دلاری تعیین کرده است.

آگهی

این رهبر طالبان در اولین سفر خارجی خود بعد از به قدرت رسیدن طالبان با محمد بن زاید آل‌نهیان، رهبر امارات عربی متحده، در کاخ قصر الشطی در پایتخت امارات دیدار کرد.

اهمیت این دیدار در شکاف فزاینده در سطح بین‌المللی در مورد چگونگی برخورد با حکومت طالبان است که کنترل افغانستان را در ماه اوت سال ۲۰۲۱ به دست گرفتند.

از زمان سقوط کابل بدست طالبان، دختران افغان از رفتن به مکتب (مدرسه) فراتر از صنف (کلاس) ششم منع و نقش زنان در عرصه عمومی و اجتماع محدود شده است.

 دیدار حقانی با رئیس امارات در حالی است که غرب هنوز حکومت طالبان را به رسمیت نمی شناسد، اگرچه برخی از کشورهای خاورمیانه و نهادهای دیگر با آنها تماس گرفته‌اند.

 وام، خبرگزاری دولتی امارات عربی متحده، تصویری از محمد بن زاید آل‌نهیان در حال دست دادن با حقانی، وزیر داخله طالبان که همچنین ریاست شبکه حقانی را بر عهده دارد، منتشر کرده است، شبکه‌ای قدرتمند در درون طالبان که مسئول برخی از خونین ترین حملات علیه نیروهای غربی، سفارت خانه‌ها و حکومت سابق افغانستان است.

در این نشست دو طرف در مورد «تقویت همکاری میان دو کشور با هدف تامین منافع متقابل و کمک به ثبات منطقه گفتگو کردند.»

بر اساس گزارش وام، گفت‌وگوها بر روی زمینه‌های اقتصادی و همچنین حمایت از بازسازی و توسعه در افغانستان متمرکز بوده است. 

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا بلافاصله به درخواست اسوشیتدپرس برای اظهار نظر درباره سفر حقانی به امارات پاسخ نداد. سفارت ایالات متحده در ابوظبی حدود ۵ کیلومتر از کاخی که در آن جلسه برگزار شد، فاصله دارد.

از زمان تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، چین مهمترین کشوری است که دیپلمات‌های این گروه را پذیرفته است. کشورهای دیگر مانند قطر که میانجی کلیدی میان ایالات متحده و طالبان بوده است، نمایندگان این گروه را پذیرفته‌اند و فرستادگان آمریکایی نیز چندین بار با طالبان دیدار کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آماری تکان‌دهنده؛‌ «هر دو روز یک کودک در افغانستان بر اثر انفجار مین جانش را از دست می‌دهد»

سیل و کودکان «گرسنه» افغانستان؛‌ هاجره، دختر خردسال: خواهرم گفت دستم را بگیر، نتوانستم

جدی‌ترین حمله داعش به خارجی‌ها در دوران طالبان؛ حادثه‌دیدگان اسپانیایی افغانستان را ترک کردند