Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

کامیون‌های حامل کمک‌های انسانی به غیرنظامیان فلسطینی از گذرگاه کرم‌شالوم وارد غزه می‌شوند

تصویر آرشیوی؛ عبور کامیون‌های حامل کمک‌های انسانی به غزه از گذرگاه کرم شالوم
تصویر آرشیوی؛ عبور کامیون‌های حامل کمک‌های انسانی به غزه از گذرگاه کرم شالوم Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رویترز در گزارشی از ورود برنامه‌ریزی شده کاروانی تازه از کامیون‌های حامل کمک‌های انسانی به غیرنظامیان فسطینی در غزه خبر داده است.

آگهی

بنا به این گزارش، ده‌ها کامیون به همین منظور قرار است به زودی از طریق کرم‌شالوم، گذرگاه اصلی ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه در جنوب اسرائیل وارد این منطقه محاصره شده از اراضی فلسطینی شوند.

این در حالی است که شهرک‌نشینان ساکن جنوب اسرائيل پیش‌تر بارها سد راه ورود کامیون‌های حامل کمک‌های انسانی به غزه شده بودند.

رئیس جمعیت هلال احمر مصر در شمال سینا به رویترز گفت: «انتظار می‌رود حدود ۲۰۰ کامیون کمک‌رسانی از جمله چهار کامیون حامل سوخت روز یکشنبه از گذرگاه مرزی کرم شالوم عبور کرده و وارد غزه شوند.»

تلویزیون «القاهره‌ نیوز» وابسته به دولت مصر نیز ویدئویی را در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشته که در آن حرکت کامیون‌های حامل کمک‌های انسانی برای مردم غزه در مسیر ورود به گذرگاه کرم شالوم به تصویر کشیده شده است.

گذرگاه مرزی رفح میان مصر و جنوب غزه که پیش‌تر کمک‌های بشردوستانه از طریق این معبر برای غیرنظامیان فلسطینی ارسال می‌شد، در پی عملیات اخیر ارتش اسرائیل مسدود شده است.

نظامیان اسرائیلی حدود سه هفته پیش با تشدید حملات به منتهی‌الیه جنوب غزه اقدام به تصرف سمت فلسطینی این گذرگاه کردند و کنترل آن را به دست گرفتند.

به گزارش رویترز، با بسته شدن گذرگاه رفح، برخی از کمک‌های انسانی ارسالی برای غیرنظامیان در غزه، بویژه اقلام غذایی، به دلیل ماندن بیش از حد در کانتینرها در حال فاسد شدن و از بین‌ رفتن هستند.

بنا به اعلام دفتر ریاست جمهوری مصر، مقامات این کشور و ایالات متحده جمعه گذشته توافق کردند که کمک‌های انسانی تا زمان فراهم شدن ترتیبات قانونی برای بازگشایی رفح از سمت اراضی فلسطینی، از طریق گذرگاه کرم شالوم در جنوب اسرائیل وارد غزه شود.

یک دیده‌بان ناظر بر وضعیت گرسنگی در جهان به تازگی نسبت به قحطی قریب‌الوقوع در بخش‌هایی از غزه، منطقه‌ای محاصره شده از سرزمین‌های فلسطینی که بیش از ۲ میلیون و سیصد هزار نفر را در خود جای داده، هشدار داده است.

بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد، سازمان جهانی بهداشت، یونیسف و فائو نیز پیش‌تر بارها نسبت به بروز قحطی و در خطر بودن جان کودکان بر اثر سوءتغذیه درغزه هشدار داده‌اند.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه حملات اسرائیل در نوار غزه به رغم حکم دیوان کیفری بین‌المللی برای توقف عملیات نظامی

بیمارستان‌های غزه در خطر «توقف فعالیت»؛ دست‌کم ده نفر در حمله اسرائیل به غزه کشته شدند

پیش‌روی تانک‌های اسرائیلی به عمق رفح؛ بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی از جنوب غزه گریخته‌اند