Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

صدها هزار نفر در بنگلادش از بیم طوفان به مناطق امن‌تر منتقل شدند

ساحل کوآکاتا در ساحل خلیج بنگال، بنگلادش، یکشنبه، ۲۶ مه ۲۰۲۴
ساحل کوآکاتا در ساحل خلیج بنگال، بنگلادش، یکشنبه، ۲۶ مه ۲۰۲۴ Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پیش از رسیدن طوفان به روستاهای ساحلی بنگلادش حدود ۸۰۰ هزار نفر از ساکنان این مناطق خانه‌های خود را ترک کردند و به پناهگاه‌های این کشور پناه بردند.

آگهی

طوفان حاره‌ای «رِمال» عصر یکشنبه ۲۶ مه (۶ خرداد) به سواحل جنوبی بنگلادش رسید. اداره هواشناسی این کشور پیشتر اعلام کرده بود که احتمالا وزش باد در این مناطق ۱۳۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مقامات بنگلادش به ماهیگیران هشدار داده‌ بودند که به دریا نروند و به کسانی که در مناطق آسیب‌پذیر قرار دارند دستور داده شده بود که محل را تخلیه کنند.

بیشتر مناطق ساحلی بنگلادش یک یا دو متر بالاتر از سطح دریا قرار دارند و موج‌های بلندی که براثر طوفان ایجاد می‌شود می‌توانند روستاهای منطقه را ویران کند.

پلیس همزمان با فرار مردم از منطقه اعلام کرد که قایقی با ۵۰ مسافر که دو برابر ظرفیت آن بود در نزدیکی بندر مونگلا غرق شده و دست کم ۱۳ نفر مجروح برجای گذاشته که به بیمارستان منتقل شده‌اند.

مقامات پیش از رسیدن طوفان حدود ۴ هزار پناهگاه در امتداد سواحل این کشور در خلیج بنگال آماده کرده بودند. انتظار می‌رود این طوفان ۲۲۰ کیلومتری از جزیره ساگار هند تا خپوپارا در بنگلادش را تحت تاثیر قرار دهد.

در عین حال فرودگاه کلکته هند تمام پرواز‌ها را از ظهر یکشنبه تا صبح دوشنبه به دلیل بدی آب و هوا به حالت تعلیق درآورده است.

نیروی دریایی هند امروز اعلام کرد که دو کشتی مجهز به تجهیزات پزشکی را برای «استقرار فوری برای اطمینان از ایمنی و رفاه جمعیت آسیب دیده» آماده کرده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

صد‌ها هزار نفر در بنگلادش طی دهه‌های اخیر بر اثر طوفان جان خود را از دست داده‌اند. اکتبر گذشته نیز بر اثر وقوع «طوفان هامون» در سواحل جنوب شرقی این کشور دو نفر کشته و نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شفق‌ قطبی گسترده و قطع سیگنال‌های رادیو به دلیل طوفان خورشیدی قوی

احتمال تاثیر طوفان خورشیدی بر شبکه‌های برق و سیستم‌های ناوبری در کل جهان

طوفان در چین آدم‌ها را در خواب از آپارتمان‌های بلندمرتبه بیرون کشید