Eventsمناسبت ها
Loader

Find Us

FlipboardInstagramLinkedinTelegram
Apple storeGoogle Play store
آگهی

پلیس برلین اردوگاه حامیان فلسطین را از محوطه پارلمان برچید

مداخله پلیس آلمان برای برچیدن اردوگاه‌ حامیان فلسطین در محوطه مقابل پارلمان
مداخله پلیس آلمان برای برچیدن اردوگاه‌ حامیان فلسطین در محوطه مقابل پارلمان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس برلین روز جمعه اقدام به برچیدن اردوگاه جمعی از طرفداران فلسطین کرد که پیش‌تر توسط برخی از فعالان در مقابل ساختمان پارلمان آلمان برپا شده بود.

آگهی

این فعالان خواستار توقف صادرات سلاح از سوی آلمان به اسرائیل و پایان دادن به آنچه آن را جرم‌انگاری جنبش همبستگی با فلسطین می‌خوانند، شده‌اند.

به گزارش رویترز، پلیس چادر فعالان حامی فلسطین را برچید، معترضان را به زور از محوطه پارلمان بیرون آورد و منطقه اطراف را مسدود کرد تا مانع از ورود دیگر فعالان شود.

این اقدام پس از تنش‌ها و درگیری‌های اخیر بین معترضان و پلیس در دانشگاه‌های ایالات متحده وتحصن در دانشگاه علوم سیاسی پاریس، به عنوان بخشی از اعتراضات بین‌المللی برای محکوم کردن کشتار غیرنظامیان در غزه و حمایت غرب از اسرائیل، صورت گرفت.

اردوگاه فعالان حامی فلسطین در برلین موسوم به «اشغال در برابر اشغال» هشتم آوریل گذشته، همزمان با آغاز جلسات دادگاه بین المللی دادگستری برای بررسی پرونده شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان به دلیل ارائه کمک نظامی به اسرائیل، برپا شده بود.

جرا نصار، یکی از سازمان دهندگان این حرکت اعتراضی به رویترز گفت: «هدف جلب توجه به این موضوع و‮ ‬... نیز به همدستی آلمان و همچنین به حمایت‌های صورت گرفته از نسل کشی اسرائیل در غزه بود.»

اسرائیل همواره اتهام «نسل‌کشی» در ارتباط با تهاجم نظامی به غزه را که مدعی است با هدف نابودی گروه فلسطینی حماس صورت گرفته، قویا رد می کند.

نصار و ده‌ها معترض دیگر هنگام مداخله پلیس روی زمین نشسته و شعارهایی را در حمایت از فلسطینیان سر‌می‌دادند؛ در حالی که ماموران پلیس با بلندگو از آنها خواستند آنجا را ترک کنند.

اودی راز، دانشجوی دکترا در دانشگاه آزاد برلین و یکی از اعضای انجمن صدای یهود، می‌گوید: «ما با تحسین به آنچه در ایالات متحده می گذرد نگاه می کنیم... هیچ دلیلی برای توقف وجود ندارد.»

راز کیپایی به رنگ پرچم فلسطین بر سر داشت و با دوربین گوشی خود مشغول پوشش زنده تخلیه کمپ توسط پلیس در شبکه‌های اجتماعی بود.

وی به رویترز می‌گوید که فعالان یهودی نیز این هفته به اردوگاه پیوسته و در آنجا شام عید پسح را زیر نور شمع برگزار کردند.

پلیس اما می‌گوید که حکم ممنوعیت و برچیدن این اردوگاه که در ابتدا مجوز برپایی گرفته بود، به دلیل تخلفات مکرر برخی معترضان از جمله استفاده از نمادهای مغایر قانون اساسی و شعارهای ممنوعه صادر گردید.

سخنگوی پلیس در این ارتباط می‌گوید: «در حال حاضر به دلیل اینکه امنیت و نظم عمومی به طور قابل توجهی در خطر است، نمی توان از حافظت از تجمعات را تضمین کرد.»

او همچنین افزود که طبق مقررات محلی، چادرها برای حفظ چمن محوطه پارلمان باید هر روز جابجا شوند.

راز، کنشگر انجمن صدای یهود اما می‌گوید: «برای دولت آلمان، چمن از جان بیش از ۴۰ هزار انسان بی‌گناهی که توسط ارتش اسرائیل در غزه کشته‌ شده‌اند، بار ارزش‌تر است.»

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تحصن حامیان فلسطین در دانشگاه علوم سیاسی پاریس؛ دانشجویان: فراخوان پلیس فرانسه عبور از خط قرمز است

بیش از ۱۳۰ نفر در تحصن حمایت از غزه در محوطه دانشگاه نیویورک دستگیر شدند

جنگ غزه؛ واشنگتن برای نخستین بار یک گردان ارتش اسرائیل را تحریم می‌کند