در آستانه بازی‌های المپیک، پلیس فرانسه پناهجویانی را که مقابل تالار شهر پاریس می‌خوابیدند بیرون کرد

تالار شهر پاریس
تالار شهر پاریس Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی‌که تنها ۱۰۰ روز تا شروع بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس باقی مانده، پلیس پایتخت فرانسه ده‌ها مهاجر را که در مقابل تالار شهر پناه گرفته بودند بیرون کرد.

آگهی

بر اساس گزارش‌ها پلیس فرانسه در این ماموریت حدود ۵۰ نفر را که اکثر آنها زنان و کودکان بودند از مقابل تالار شهر پاریس متفرق کرد. بیشتر این کودکان افراد کم سن و سال ۳ ماهه تا ۱۰ ساله بودند.

این پناهجویان زیر نظر پلیس وسایل خود را جمع کردند و سوار اتوبوسی شدند که آنها را به خانه‌های موقت دولتی در شهر بزانسون در شرق فرانسه برد.

گروه‌های مدنی بر این باورند که این جابجایی، آغاز تلاش گسترده‌تر مقامات پاریس برای بیرون راندن مهاجران و سایر افرادی باشد که بدون ارائه گزینه‌های مسکن بلندمدت، پیش از بازی‌های المپیک در خیابان می‌خوابند.

یان مانزی، عضو گروه امداد مهاجران یوتوپیا ۵۶ در این خصوص به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «آنها در حال پاکسازی مسیر برای بازی‌های المپیک هستند. آنچه در حال وقوع است چیزی جز پاکسازی اجتماعی شهر نیست.»

بازی‌های المپیک پاریس قرار است بین ۲۶ ژوئیه تا ۱۱ اوت برگزار شود و برگزارکنندگان المپیک گفته‌اند که با گروه‌های امدادگر برای یافتن راه‌حل همکاری می‌کنند.

بسیاری از خانواده‌های آسیب‌دیده از کشورهای آفریقایی فرانسوی زبان از جمله بورکینافاسو، گینه، ساحل عاج و سنگال هستند و آنها چندین روز، هفته ها و حتی ماه هاست که در زیر نمای تزیین شده تالار شهر می‌خوابند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

گروه‌های امدادی مانند یوتوپیا ۵۶ به این پناهجویان کمک می‌کنند و ضمن پخش غذا میان آنها برای برخی از این پناهجویان برای مدت موقت سرپناه و محل اقامت پیدا می‌نمایند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجمع عمومی سازمان ملل خواستار برقراری «آتش‌بس المپیک» برای بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس شد

اعتصاب گسترده در فرانسه پروازهای سراسر اروپا را تحت تاثیر قرار داد

عفو بین‌الملل «تداوم فرسایش» حقوق بشر در فرانسه در سال ۲۰۲۳ را محکوم کرد