نتانیاهو می‌گوید اسرائیل برای گفتگو درباره آتش‌بس با حماس به میز مذاکره بازخواهد گشت

بنیامین نتانیاهو
بنیامین نتانیاهو Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که اسرائیل برای گفتگو درباره آتش بس با حماس به میز مذاکره بازخواهد گشت. اعلامیه عصر روز جمعه نشان دهنده تلاش دیگری برای دستیابی به توافقی برای توقف جنگ ویرانگر اسرائیل در غزه علیه حماس در ازای آزادی گروگان‌های اسرائیلی است.

آگهی

از آنجایی که این جنگ وارد ششمین ماه خود شده است، به نظر می‌رسد تلاش‌های ایالات متحده، قطر و مصر برای مذاکره درباره آتش‌بس متوقف شده و بی‌نتیجه مانده است. 

حماس قبلا در ازای پایان جنگ و خروج کامل اسرائیل از غزه، باز شدن مرزهای خود برای کمک و بازسازی و آزادی صدها زندانی فلسطینی از جمله شبه نظامیان ارشد که در اسرائیل به حبس ابد محکوم شده‌اند، پیشنهاد آزادی تدریجی گروگان‌های باقی مانده را داده بود.  

نتانیاهو این شرایط را توهین‌آمیز خوانده و می‌گوید که پس از آزادی همه گروگان‌ها، اسرائیل تا نابودی حماس به جنگ ادامه خواهد داد. 

گمان می‌رود که حماس تقریبا ۱۰۰ گروگان و همچنین اجساد ۳۰ نفر را که در حمله ۷ اکتبر این گروه کشته شده یا در اسارت جان باخته‌اند را در اختیار دارد. 

حدود هزار و ۲۰۰ نفر در اسرائیل در جریان این حمله غافلگیرانه کشته شدند، حمله‌ای که باعث شروع این جنگ شد. 

به گفته وزارت بهداشت غزه، جنگ اسرائیل در غزه بیش از ۳۲ هزار کشته و ۷۴ هزار زخمی برجای گذاشته است. این وزارتخانه در انتشار آمار تلفات به تفکیک نظامیان و غیرنظامیان اشاره‌ای نکرده است، اما می‌گوید که زنان و کودکان دو‌سوم کشته‌شدگان را تشکیل می‌دهند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

سازمان ملل گزارش داده که ۱۰۰ درصد از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه در سطوح شدید ناامنی غذایی قرار دارند. به گفته سازمان ملل و گروه‌های امدادرسان بین‌المللی، محدودیت‌های نظامی اسرائيل، درگیری مداوم و برهم زدن نظم عمومی، مانع ارسال کمک‌ها شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا حیات سیاسی نتانیاهو به جنگ غزه و حتی گسترش آن در منطقه گره خورده است؟

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند

پیامدهای جنگ غزه؛ سوئد برای برگزاری مسابقه یوروویژن آنهم با تدابیر امنیتی بالا آماده می‌شود