ایتالیا سه فلسطینی را به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله تروریستی بازداشت کرد

عکس تزیینی است
عکس تزیینی است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس ایتالیا روز دوشنبه اعلام کرد که سه فلسطینی را به ظن «تشکیل گروه برای اقدامات تروریستی» علیه اهدافی نامشخص دستگیر کرده است.

آگهی

طبق بیانیه پلیس که جزئیات بیشتری از آن ارائه نشده و زمان دستگیری این افراد هم در آن مشخص نیست، این سه مرد مظنون به «برنامه ریزی برای حملاتی، از جمله عملیات انتحاری، علیه اهداف غیرنظامی و نظامی در خاک کشورهای خارجی» هستند.

این بیانیه همچنین می‌افزاید که دادگاهی در لاکویلا در مرکز ایتالیا، جایی که این مردان دستگیر شده‌اند، در حال بررسی درخواست استرداد یکی از آنها توسط اسرائیل است.

وکیل مدافع یکی از مظنونین به نام عنان یعیش، به خبرگزاری فرانسه گفت که او از ۲۹ ژانویه، پس از درخواست استرداد اسرائیل، بازداشت شده است. روسی آلبرتیینی ادامه داد: «اسرائیل به دلیل مشارکت ادعایی عنان از ایتالیا در گروهی که در اردوگاه پناهندگان طولکرم در کرانه باختری فعالیت می‌کرد، درخواست استرداد او را داده است.»

او گفت که یعیش علیه استرداد به اسرائیل درخواست تجدیدنظر داده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

طبق بیانیه پلیس، بازرسان ایتالیایی ظن دارند که این سه فلسطینی به «یک ساختار نظامی عملیاتی به نام گروه واکنش سریع - تیپ طولکرم» تعلق دارند.

در این بیانیه همچنین آمده است که این گروه بخشی از گردان‌های شهدای الاقصی، شاخه نظامی حزب فتح محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین هستند که توسط اتحادیه اروپا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمیسیون اروپا پیشنهاد آغاز مذاکرات رسمی با بوسنی و هرزگوین برای عضویت در اتحادیه اروپا را مطرح کرد

پلیس و آژانس امنیت داخلی اسرائیل از کشف یک گروه تروریستی مرتبط با حماس در شهر سخنین خبر دادند

اردوغان بار دیگر با اعلام حمایت از حماس، نتانیاهو را با هیتلر و استالین مقایسه کرد