دومین سالگرد جنگ اوکراین؛ آمریکا بیش از ۵۰۰ شخص و شرکت را در فهرست تحریم‌ها علیه روسیه قرار می‌دهد

تحریم های جدید علیه روسیه
تحریم های جدید علیه روسیه Copyright کانوا
Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

والی آدیمو، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت که ایالات متحده در اقدامی به‌مناسبت دومین سالگرد تهاجم روسیه به اوکراین بیش از ۵۰۰ شخص و سازمان را تحریم می‌کند.

آگهی

آدیمو گفت این اقدام که با مشارکت سایر کشورها انجام شده است، مجتمع صنعتی نظامی روسیه و شرکت‌هایی در کشورهای ثالث را هدف قرار می‌دهد. وی تاکید کرد واشنگتن همچنین به‌دنبال پاسخگویی روسیه درباره جنگ و مرگ الکسی ناوالنی رهبر مخالفان است.

وی گفت: «جمعه صدها تحریم را تنها در ایالات متحده اعلام می‌کنیم اما مهم است بدانیم که این تنها آمریکا نیست که این اقدامات را انجام می‌دهد.»

این بسته، جدیدترین بسته تحریمی است که آمریکا و متحدانش پس از تهاجم روسیه به اوکراین علیه مسکو اعلام می‌کنند.

تحریم‌های جدید در حالی اعلام می‌شود که ایالات متحده و متحدانش به‌دنبال حفظ فشار بر روسیه هستند. با این حال تردیدهایی وجود دارد مبنی بر اینکه آیا کنگره آمریکا کمک‌های امنیتی بیشتر به‌ کی‌یف را تصویب می‌کند یا خیر.

این کمک‌ها باید در مجلس نمایندگان آمریکا تحت کنترل جمهوری‌خواهان به تصویب برسد.

آدیمو گفت: «تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی به‌منظور کاهش سرعت روسیه است تا جنگیدن در جنگ انتخابی آن‌ها در اوکراین را سخت‌تر کند.»

شماری از کارشناسان می‌گویند که تحریم‌ها برای توقف حملات مسکو کافی نیست.

پیتر هارل، یکی از مقامات سابق شورای امنیت ملی آمریکا به رویترز گفت: «آنچه کنگره برای تصویب کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین انجام می‌دهد بسیار مهم‌تر از هر چیز دیگری است که آن‌ها می‌توانند در جبهه تحریم‌ها انجام دهند.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ماه دسامبر اعلام کرد که اقتصاد روسیه تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گرفته و رشد آن در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۲.۱ درصد کاهش یافته است.

ریچل لینگاس، اقتصاددان ارشد تحریم‌ها در وبسایت وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت که اقتصاد روسیه  پنج درصد کوچکتر پیش بینی‌های قبلی شده است.

با این حال اقتصاد روسیه بالاتر از انتظارات عمل کرده است. طبق پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول در ژانویه گذشته، روسیه برای سال ۲۰۲۴ با رشد ۲.۶ درصدی تولید ناخالص داخلی روبرو می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اروپا تحریم‌های سنگین علیه روسیه را وضع کرد و برای اولین بار شرکت‌های چینی را در فهرست سیاه قرار داد

تشدید فشار تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو؛ فعالیت نیمی از ناوگان حمل نفت خام روسیه متوقف شد

تهدید پهپادهای شکارچی روسیه؛اوکراین تانک‌های۱۰ میلیون دلاری آبرامز آمریکا را از خط مقدم بیرون می‌کشد