زلنسکی در دیدار با بلینکن: تحریم‌ها و فشارها به روسیه باید ادامه داشته باشد

ولودیمیر زلنسکی
ولودیمیر زلنسکی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین روز سه‌شنبه در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوییس با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درباره همکاری‌های دفاعی گفت‌وگو کرد.

آگهی

به گزارش ساشا واکولینی، خبرنگار اعزامی یورونیوز در داووس، آقای زلنسکی در این دیدار تاکید کرد که تشدید فشارها و تحریم‌ها به روسیه چیز‌های زیادی را می‌آموزد و کشورهای غربی باید همچنان به حمایت تسلیحاتی از اوکرین ادامه دهند. 

در این دیدار آقای زلنسکی همچنین آنتونی  بلینکن و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا را از وضعیت میدان نبرد، برنامه‌های سال ۲۰۲۴ و ابزارهای مورد نیاز کی‌یف برای تحقق اهداف نظامی مطلع کرد. 

اوکراین در نظر دارد تا تلاش‌های خود را برای گسترش تولیدات نظامی داخلی افزایش دهد تا کمتر از قبل به شرکای غربی وابسته باشد. رئيس جمهوری اوکراین پس از این دیدار در خصوص مذاکراتی که با مقام‌های آمریکایی صورت گرفته گفت: «ما تاکید کردیم که همکاری بیشتر دفاعی و تولید مشترک، وابستگی اوکراین به کمک‌های نظامی و مالی خارجی را کاهش خواهد داد.» 

رئيس جمهوری اوکراین همچنین در حساب کاربری خود در شبکه توییتر هم اعلام کرد که تاکید ویژه‌ای بر دفاع هوایی و همچنین قابلیت‌های دوربرد کشورش شده تا بتواند به بهترین شکل ممکن در مقابل حملات روسیه واکنش نشان دهد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در همین زمینه اورزولا فن در لاین، رئيس کمیسون اروپا در جریان نشست داووس تاکید کرد که اگر غرب می‌خواهد روسیه در اوکراین موفق نشود نباید از تامین کمک‌های مالی و تسلیحات برای کی‌یف خودداری کند. خانم فن در لاین همچنین با اشاره به لزوم پیروی اوکراین در این جنگ گفت: «اوکراین می‌تواند در این جنگ پیروز شود، اما باید برای ادامه مقاومت به آن‌ها کمک کنیم.»

رئيس کمیسیون اروپا همچنین اضافه کرد که کی‌یف در طول سال ۲۰۲۴ و حتی پس از آن به کمک‌های قابل توجهی نیاز خواهند داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

راستی‌آزمایی یک ادعا؛ آیا زلنسکی با خرید ویلا در فلوریدا به دنبال کسب تابعیت آمریکا است؟

زلنسکی: مطمئن هستم آمریکا به ما خیانت نخواهد کرد

تحریم‌ها و تردیدها در سفر زلنسکی به واشنگتن؛ برآورد آمریکا از زمان به عقب افتادن نوسازی ارتش روسیه