کره جنوبی: شهروندان خلال‌دندان‌ نشاسته‌ای سرخ‌شده نخورند

عرضه خلال‌دندان‌های نشاسته‌ای سرخ‌شده در رستوران‌های کره جنوبی
عرضه خلال‌دندان‌های نشاسته‌ای سرخ‌شده در رستوران‌های کره جنوبی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت کره جنوبی از شهروندان این کشور خواست از خوردن خلال‌دندان‌های ساخته‌شده از نشاسته که مانند سیب‌زمینی سرخ‌شده تهیه شده‌اند، بپرهیزند.

آگهی

وزارت ایمنی غذاو داروی کره جنوبی این هشدار را پس از آن اعلام کرد که استفاده از خلال‌دندان‌های شبیه سیب‌زمینی سرخ‌شده به شکل گسترده در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود.

ویدیوهایی که کره‌ای‌ها را در حال مصرف خلال‌دندان‌های نشاسته‌ای سرخ‌شده نشان می‌دهند، در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک‌تاک هزاران لایک و اشتراک‌گذاری به دست آورده است.

وزارت ایمنی غذا و دارو کره جنوبی در حساب کاربری این وزارتخانه در شبکه ایکس، رعایت استانداردهای ایمنی غذا در مورد این نوع از خلال‌دندان‌ها را تائید نکرد.

در این نوع از خلال‌دندان‌ها از رنگ سبز خوراکی که از سیب‌زمینی شیرین یا ذرت به دست آمده‌اند، استفاده شده است که «سازگار با محیط زیست» و «زیست‌تجزیه‌پذیر» هستند.

خلال‌دندان‌های نشاسته‌ای سرخ‌شده در رستوران‌های کره جنوبی به مشتریان عرضه می‌شود. همچنین از این نوع از خلال‌دندان‌ها می‌توان برای برداشتن خوردنی‌های کنار غذای اصلی استفاده کرد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

برنامه‌ آنلاین «موک‌بانگ» که اغلب افراد را در حال خوردن بیش از حد غذا یا غذاهای غیرعادی نشان می‌دهد، در کره جنوبی پرطرفدار است.

یکی از کاربران شبکه تیک‌تاک در یک ویدئو در حالی که خلال‌دندان سرخ‌شده را خرد می‌کرد، گفت: «خیلی ترد است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رژیم غذایی مدیترانه‌ای چیست و چطور به سلامت ما کمک می‌کند؟

بهترین رژیم غذایی سال ۲۰۲۴ با مشارکت ۴۳ متخصص تغذیه انتخاب شد

سالم‌ترین گوشت‌ها برای رژیم غذایی؛ ۴ غذای برتر که توسط متخصصان تغذیه پیشنهاد می‌شود