بیمارستان گاندی تهران در آتش سوخت

آتش‌سوزی بیمارستان گاندی تهران
آتش‌سوزی بیمارستان گاندی تهران Copyright عکس: محمدصادق نیک گستر، فارس
Copyright عکس: محمدصادق نیک گستر، فارس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به گزارش رسانه‌های ایران بیمارستان گاندی تهران دچار حریق شده است. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که آتش‌سوزی ابعاد گسترده‌ای دارد و تقریبا تمام ساختمان را در برگرفته است.

آگهی

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا با انتشار این خبر به نقل از سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفته است که چندین گروه از نیروهای امدادی به این مکان منتقل شده‌اند. 

رئیس اورژانس استان تهران هم به ایسنا گفت که اورژانس تهران در سطح شهر تهران به حالت آماده‌باش درآمده و تا کنون دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس نیز به بیمارستان گاندی اعزام شده است. معاون دادستان تهران و بازپرس ویژه در محل آتش‌سوزی بیمارستان گاندی و پرونده قضایی برای بررسی علل وقوع این حادثه تشکیل شد.

به گزارش ایرنا از قوه قضاییه ، در پی وقوع آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی تهران، با دستور علی صالحی دادستان تهران، یکی از معاونین دادستان تهران و بازپرس ویژه در محل حادثه حاضر شدند.

آقای ملکی همچنین در گفتگو با ایرنا توضیح داد که حوالی ساعت ۱۹ امشب (به وقت محلی) حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی در خیابان ولیعصر اعلام و بی درنگ آتش نشانان با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند و عملیات آتش‌نشانان پس از حضور در محل بلافاصله شروع شد. 

آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی تهران
آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی تهرانعکس: محمدصادق نیک گستر، فارس

البته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در تازه‌ترین گفتگوی خود که با خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، انجام داده، تاکید کرده که حریق بیمارستان گاندی بیشتر مربوط به نمای بیرونی ساختمان است. وی درباره آخرین وضعیت محل گفت بخش مهمان‌پذیر هتل آتش گرفته بود که در حال حاضر اطفا شده است. 

وی اضافه کرد از سرایت آتش به بخش‌های مختلف بیمارستان جلوگیری شده است.

رئیس بیمارستان گاندی هم در گفتگو با رسانه‌های ایران اعلام کرد که ضلع شرقی بیمارستان دچار آتش‌سوزی‌شده و ما درحال تخلیه هستیم. بنا به گفته او فعلا گزارشی از وارد آمدن آسیب به بیماران وصول نشده است.

حسین نظری، معاون خدمات شهری تهران، گفته است از ١٠٠ بیماری که در بخش آتش‌گرفته بیمارستان بودند، ٨۵ نفر تخلیه شدند. وی اضافه کرد: آتش تقریبا کنترل شده ولی آماری از مصدومان نداریم.

با این وجود، تصاویر مخابره شده از تهران نشان دهنده وارد آمدن خسارت سنگین به ساختمان این هتل بیمارستان است. در همین حال، اسدی، خبرنگار صدا و سیمای ایران در ارتباطی زنده با استودیوی شبکه خبر گزارش داد که طبقه‌های چهارم و پنجم به بالای ساختمان این بیمارستان سوخته‌اند و تا ساعت ۱۹:۳۰ به وقت محلی دو طبقه بالاییِ این ساختمان ۱۱ طبقه همچنان در شعله‌های آتش می‌سوختند ولی آتش در طبقه‌های پایینی مهار شده است.

توضیحات سخنگوی آتش‌نشانی تهران درباره حادثه بیمارستان گاندی

به گفته او، گروه‌های متعدد امدادی در تلاش برای اطفای حریق از ضلع‌های شمالی و جنوبی بیمارستان هستند و تخلیه بیماران از بیمارستان ادامه دارد. سخنگوی وزارت بهداشت هم به ایرنا گفت که در حال حاضر بیماران با اولویت بدحال و دارای وضعیت وخیم بیمارستان گاندی که دچار آتش سوزی شده است، در حال انتقال به سایر بیمارستان‌های شهر تهران هستند.

به گفته او هیچ کدام از افراد و بیماران این مرکز درمانی آسیب ندیده‌اند و بیمارانی که دچار شرایط پایدار جسمی هستند هم در هتل مجاور بیمارستان گاندی اسکان داده می‌شوند تا انتقال آنها به بیمارستان‌های دیگر انجام شود.

مدیرعامل آتش‌نشانی هم در گفت‌و‌گو با ایرنا به مردم اطمینان داد که تمامی بیماران از داخل بیمارستان به بیرون منتقل شده‌اند.

آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی تهران
آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی تهرانعکس: فروغ طاهرخانی، خبرگزاری مهر

مطابق اعلام پلیس راهور پایتخت، محدودیت‌های ترافیکی وسیعی در خیابان‌های اطراف بیمارستان گاندی یعنی ولیعصر و گاندی، اعمال شده است. پلیس همچنین از مردم خواست تا از تجمع در اطراف بیمارستان اجتناب کنند.

علت حریق در بیمارستان گاندی هنوز به طور رسمی اعلام نشده ولی خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، به‌ نقل از برخی منابع، اعلام کرد که آتش‌سوزی بیمارستان گاندی از آشپزخانه آغاز شده و به مناطق دیگر سرایت کرده است.

در همین حال حسین نظری، معاون خدمات شهری، علت شعله‌ور شدن آتش را «نمای کامپوزیت» ساختمان بیمارستان عنوان کرده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

تخلیه بیماران از بیمارستان گاندی تهران
تخلیه بیماران از بیمارستان گاندی تهرانعکس: صادق نیک‌گستر، فارس

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، به خبرنگار فارس گفت: «این ساختمان جزو ساختمان های ناایمن بوده و چندین بار هم از آتش نشانی اخطار گرفته بود؛ ولی توجهی به اخطارها نکرد و امروز طعمه حریق شد.»

او اضافه کرد: «تاکنون ۵ مرتبه به بیمارستان گاندی اخطار ناایمن بودن داده شده‌ بود. آبان ماه سال جاری آخرین باری بود که به این بیمارستان در جلسه کمیته ایمنی منطقه هشدار و اخطار دادیم و قول رفع ایرادات را داده بودند اما ترتیب اثر نداده‌اند.»

آگهی

هتل بیمارستان گاندی به عنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین مرکز درمانی خصوصی ایران و خاورمیانه با هدف توسعه صنعت گردشگری سلامت ساخته و در سال ۱۳۹۲ افتتاح شده بود.

محمد حسن بنی‌اسد، مدیرعامل هتل بیمارستان گاندی در زمان افتتاح (۴ اسفند ۱۳۹۲) گفته بود: «هتل بیمارستان گاندی بر اساس آخرین استانداردها و ضوابط احداث مجموعه‌های بیمارستانی ساخته شده و در برابر زلزله‌هایی با بزرگی ۸.۵ تا ۹ ریشتر مقاوم است.»

در همین حال احمد وحیدی، وزیر کشور، با حضور در جلوی محل بیمارستان گاندی گفت: «عکس‌العمل به‌موقع تیم‌های امداد و نجات، حریق در این بیمارستان مهار شد.»

وی اضافه کرد: «بعد از بررسی نهایی گزارش‌هایی از علت حادثه داده‌ می‌شود، فعلا آنطور که مشخص است آتش از محل هتلینگ بیمارستان گاندی شروع شده است.»

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در ساعت حدود ۲۱.۳۰ شب به وقت محلی گفت شعله‌های آتش به‌طور کامل در بیمارستان گاندی خاموش شده و تنها عملیات لکه گیری و تخلیه دود درحال انجام است.

آگهی

وی همچنین اضافه کرد که قسمت شرقی ساختمان عمدتا مربوط به بخش هتلینگ و اقامتی این بیمارستان بوده و از این رو بیماران چندان در معرض حریق قرار نگرفتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گزارش‌ها از وقوع انفجار و آتش‌سوزی در غرب استان تهران

مرگ ۲ نفر و فروریختن ۵ ساختمان در پی تخریب یک بنا به دستور قضایی در شهرک احمدیه تهران

فروریختن متروپل؛ علی شمخانی: مردم آبادان زیر آوار روانی رکس‌‌سازان سلطنت‌طلب هستند