شهرداری آمستردام محل جدید برای فعالیت کارگران جنسی به جای «ردلایت» را اعلام کرد

محله ردلایت آمستردام
محله ردلایت آمستردام Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات شهری آمستردام روز دوشنبه ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) در یک طرح بحث‌برانگیز، محلی را در جنوب پایتخت هلند به عنوان مکان جدید برای کار کارگران جنسی قانونی تعیین کردند.

آگهی

انتقال محل انجام روسپی‌گری قانونی از مرکز به جنوب آمستردام چند وقتی است که در دستور کار شهرداری این شهر قرار دارد و در پی شکایت ساکنان محله «رد‌لایت» نسبت به بالارفتن میزان جرائم و رفتارهای ناشایست همراه با سر و صدای بازدیدکنندگان صورت می‌گیرد.

فمکه هالسما، نخستین شهردار زن آمستردام، پیش از این هدف از این طرح را نجات زنان کارگر جنسی از نگاه سنگین انبوه گردشگران در محله موسوم به «رد لایت» ذکر کرده بود.

محله «رد لایت» در مرکز آمستردام یکی از معروف‌ترین مکان‌های گردشگری در این شهر است که کنجکاوی برخی از گردشگران و رهگذران را برای تماشای زن‌های نیمه عریان در ویترین روسپی‌خانه‌ها به خود جلب می‌کند. 

شهرداری آمستردام در بیانیه‌ای درباره محل جدید گفت: «’بلوار اروپا’ در جنوب شهر مناسب‌ترین مکان برای مرکز جدید خواهد بود.» 

این نهاد اضافه کرده است که «این انتخاب در اوایل سال آینده به شورای شهر ارائه خواهد شد.»

بلوار اروپا، که در لبه منطقه تجاری اصلی آمستردام قرار دارد، ۱۰۰ اتاق ویژه برای کارگران جنسی دارد. با این حال انتخاب این منطقه مورد مخالفت آن دسته از مردم محلی قرار گرفته که نمی‌خواهند مرکز روسپی‌گری جدید در نزدیکی خانه‌شان باشد.

همزمان آژانس دارویی اروپا که دفترش در نزدیکی این ناحیه قرار دارد با این اقدام مخالفت کرده و می‌گوید این می‌تواند بر ایمنی افرادی که تا دیروقت در این اداره کار می‌کنند، تأثیر بگذارد.

علاوه بر این موارد ده‌ها هزار نفر نیز طومارهای مختلفی را علیه انتقال «ردلایت» امضا کرده‌اند و گفته‌اند به جای تصمیم جدید، باید کنترل جمعیت بهتری در «ردلایت» صورت گیرد و نظارت پلیس به خصوص در وقت شب بیشتر شود.

هالسما پیش‌تر مدعی شده بود که برخی از گردشگران ویترین‌های کارگران جنسی در منطقه چراغ قرمز را تنها به عنوان یک جاذبه گردشگری نگاه می‌کنند. وی همچنین گفته بود که برپایی یک مرکز جدید با کاهش فشار بر ناحیه «ردلایت»، مکانی امن و آرام را برای فعالیت کارگران جنسی به وجود آورد.

با این حال کارگران جنسی مخالف این ایده هستند و می‌گویند که در مرکز تازه زمینه بروز جرم و جنایت احتمالا بیشتر می‌شود. آنان می‌گویند این احساس را دارند که به عنوان «گوشت قربانی» به بیرون از مرکز شهر پرتاب شده‌اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

شهردار آمستردام مدت‌هاست که مخالفت خود را با محله «ردلایت»، با خانه‌های پنجره‌‌ای نئون‌کاری‌شده در کنار کانال که کارگران جنسی در آنها منتظر مشتریان هستند، اعلام کرده و جابجایی آن را یکی از اهداف حزبی خود خوانده است.

پیشتر مقامات شهر آمستردام در راستای تلاش برای برندسازی مجدد با هدف تغییر تصویر «بی‌قید و بند» این شهر، قوانین جدیدی را برای کارگران جنسی این شهر به اجرا گذاشته بودند؛ از جمله اینکه کسب و کار‌های فعال در این بخش ملزم هستند به جای ۶ صبح، در ساعت ۳ صبح درهای خود را ببندند.

محله‌ای که روسپی‌خانه‌های آمستردام در آن قرار دارند به همراه کانال‌های آب موجود در آن به عنوان میراث جهانی ۵۰۰ ساله نزد یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کارگران جنسی هلند کارشان را از سر می‌گیرند

نخستین زن شهردار آمستردام محله روسپیان را ساماندهی می‌کند

گرتا تونبرگ، فعال سرشناس سوئدی در اعتراض به تغییرات اقلیمی در هلند بازداشت شد