کارگران جنسی هلند کارشان را از سر می‌گیرند

محله ردلایت آمستردام، محل کار کارگران جنسی
محله ردلایت آمستردام، محل کار کارگران جنسی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هوگو دو ژونگ، وزیر بهداشت هلند، روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت (۱۷ مه) گفت که کارگران جنسی در این کشور با کاهش محدودیت‌های وضع‌شده به خاطر بیماری کووید-۱۹ می‌توانند به سر کار خود بازمی‌گردند.

آگهی

هوگو دو ژونگ، وزیر بهداشت هلند، روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت (۱۷ مه) گفت که کارگران جنسی در این کشور با کاهش محدودیت‌های وضع‌شده به خاطر بیماری کووید-۱۹ می‌توانند به سر کار خود بازمی‌گردند.

آقای دو ژونگ همچنین به خبرنگاران گفت با کم شدن فشار روی بیمارستان‌ها در پی شروع واکسیناسیون عمومی؛ پارک‌ها، باغ وحش‌ها، سالن‌های بدنسازی و استخرهای روباز از روز چهارشنبه می‌توانند بازگشایی شوند. کتابخانه‌های عمومی روز پنجشنبه بازگشایی می‌شوند و در مراحل بعدی و طی سه هفته آینده موزه‌ها و سرویس‌های داخلی رستوران‌ها اجازه بازگشایی خواهند داشت.

وزیر بهداشت هلند با بیان اینکه واکسیناسیون اکنون به سطحی رسیده است که دولت می‌تواند گام‌‌هایی برای کاهش محدودیت‌ها بردارد، گفت: «این یک قدم مسئولانه در این لحظه است، اما ما باید بسیار مراقب باشیم.»

فعالیت کارگران جنسی در هلند قانونی است با این حال دولت به دلیل گسترش ویروس کرونا از اواسط ماه دسامبر محدودیت‌هایی برای آنها وضع کرده بود.

کارگران جنسی پیشتر در ماه مارس در آمستردام با برپایی یک تجمع اعتراضی گفته بودند مورد تبعیض قرار می‌گیرند چرا که مقامات اجازه داده‌اند سایر مشاغلی که از نزدیک با مشتریان در تماس هستند، از جمله آرایشگاه‌ها و سالن‌های ماساژ، کار خود را از سر بگیرند.

دولت هلند در جریان قرنطینه به آن دسته از کارگران جنسی که دارای قرارداد کاری معتبر بودند، پشتیبانی مالی محدودی ارائه می‌داد. با این حال کارگران جنسی می‌گفتند کمک ارائه شده کمتر از ۲۰ درصد درآمد معمول آن‌ها بوده است.

هلند در ماه آوریل بالاترین سطح تعداد مبتلایان از زمان شروع همه‌گیری را ثبت کرد، اما پس از آن در ماه جاری این میزان رو به کاهش گذاشته و به یک چهارم میزان قبلی رسیده است.

از تاریخ شیوع همه‌گیری کرونا در جهان حدود ۱.۶ میلیون نفر در کشور ۱۷ میلیون نفری هلند به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از ۲۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به اینستاگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شهرداری آمستردام محل جدید برای فعالیت کارگران جنسی به جای «ردلایت» را اعلام کرد

اختلاف کشورهای اروپایی درباره نحوه برخورد با کار جنسی؛ بحث به پارلمان اروپا کشیده شد

خبرنگار مشهور پرونده‌های جنایی هلند، هدف سوءقصد قرار گرفت