محله «ردلایت» آمستردام از ابتدای ژوئیه آغاز به کار می‌کند

محله «ردلایت» آمستردام از ابتدای ژوئیه آغاز به کار می‌کند
Copyright BART MAAT/AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کارگران جنسی این مدت معترض بودند که چرا محله «ردلایت آمستردام» کماکان بسته مانده است. بعد از اعتراض‌های صورت گرفته توسط آنها بالاخره در نهایت دولت مقرر کرد این محله از ابتدای ژوئیه کارش را از سر بگیرد.

آگهی

شیوع ویروس کرونا رونق را از محله «رد لایت» آمستردام گرفته و دولت ناچار به اعلام بازگشایی آن شده است.

با شیوع ویروس کرونا و آغاز قرنطینه فعالیت این محله که اغلب آن را به دلیل فعالیت قانونی کارگران جنسی در هلند می‌شناسند، متوقف شد و به دنبال آن کارگران جنسی نیز در معرض جریمه و سابقه کیفری قرار گرفتند. آنها چند بار در اعتراض به بسته ماندن محله اعتراض‌هایی ترتیب دادند و خواستار بازگشت به شرایط کار شدند.

استلا از جمله همین افراد است و می‌گوید: «من اینجا آمدم چرا که می‌خواهم محله "رد لایت" کارش را از سر بگیرد. می‌خواهم کار کنم، آن هم به صورت قانونی و ایمن. کارگران جنسی اهمیت دارند، ما هم انسان هستیم درست مثل شما.»

«دختران را به کار غیرقانونی سوق می‌دهند»

استلا ادامه می‌دهد: «اجاره خانه من ۱۵۰۰ یورو است، خوب فکر کنید برای یک سوییت کوچک. حالا به خاطر این وضعیت من با فرد دیگری در خانه خودم زندگی می‌کنم آن هم فقط برای به اشتراک گذاشتن کرایه‌ خانه. دولت واقعا متوجه تبعات بسته نگه داشتن محله «ردلایت» نیست، این تصمیم دختران زیادی را به سمت کار غیرقانونی سوق خواهد داد. می‌دانید که اگر آنها محله را بسته نگه دارند، من برای خودم راهی می‌یابم تا غیرقانونی کار کنم، البته چنین چیزی نمی‌خواهم، اما آنها مرا مجبور می‌کنند.»

دردسرهای بسته بودن محله «ردلایت»

فحشاء غیرقانونی خطرات بیشتری به همراه دارد. هم برای کارگران جنسی و هم برای مشتریان آنها. یک مشتری که در این روزهای قرنطینه به شکل غیرقانونی اقدام کرده درباره تجربه‌اش می‌گوید: «وقتی وارد اتاق شدم او پول را گرفت و گفت باید یک تماس تلفنی بگیرد. به بیرون اتاق رفت و فرار کرد. اگر ناظری در محله باشد، در صورت بروز مشکل زنگ خطری هست و می‌توانیم موضوع را اطلاع دهیم و می‌دانیم همه چیز ایمن است. برخی قوانین بهداشتی هم باید رعایت شود، اگر رعایت نشود آنها از اتاقشان بیرون انداخته می‌شوند، مانند این که اگر از کاندوم استفاده نشود یا دیگر امور بهداشتی نادیده گرفته شود. همه‌چیز باید ایمن و بهداشتی باشد.»

کارگران جنسی به ویژه پس از آن به خیابان‌های آمستردام آمدند که دولت مجوز بازگشایی آرایشگاه‌ها و سالن ماساژ را صادر کرد. اما فعالیت کارگران جنسی هنوز ممنوع بود.

در میانه تهیه این گزارش در نهایت دولت هلند اعلام کرد که از ابتدای ژوئیه کارگران جنسی می‌توانند کارشان را از سر بگیرند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال نقض مقررات کرونایی در تجمع ضدنژادپرستی آمستردام

نخستین زن شهردار آمستردام محله روسپیان را ساماندهی می‌کند

مقررات جدید شورای شهر آمستردام برای فعالیت در «رد لایت» و اعتراض کارگران جنسی