جام جهانی نوجوانان؛ دیگر از شگفتی خبری نبود، تیم ملی ایران مقابل انگلستان شکست خورد

مسابقه تیم ملی نوجوانان ایران مقابل برزیل
مسابقه تیم ملی نوجوانان ایران مقابل برزیل Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در دومین بازی خود از مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی اندونزی با نتیجه ۲-۱ بازی را به انگلستان واگذار کرد.

آگهی

تیم ملی زیر ۱۷ سال ایران در حالی در دومین مسابقه خود به مصاف رقیب قدرتمند خود رفت که در بازی اول شگفتی‌ساز شده و توانسته بود مدافع عنوان قهرمانی یعنی برزیل را با نتیجه ۳-۲ شکست دهد. 

در بازی دوم اما شاگردان حسین عبدی نتوانستند درخشش بازی نخست را تکرار کنند و در نهایت مغلوب حریف توانمند خود شدند. ایران البته در نیمه نخست توانست روی یک ضربه کرنر و اشتباه مدافعان حریف به گل برسد. ابوالفضل زمانی در دقیقه ۳۱ این گل را برای قرمز پوشان ایران به ثمر رساند. 

با وجود تلاش‌های انگلیسی‌ها در ادامه این مسابقه سفیدپوشان نتوانستند در پایان ۴۵ دقیقه نخست توپی را از خط دروازه ایران عبور دهند و در نهایت مسابقه دو تیم در ورزشگاه شهر جاکارتا در نیمه نخست با نتیجه ۱-۰ به سود ایران به پایان رسید. 

با شروع نیمه دوم ایران بسیار عقب کشیده و توپ و میدان را در اختیار حریف قرار داده بود. این تاکتیک ایران باعث شد تا انگلیسی‌ها با حوصله موقعیت‌های فراوانی را روی دروازه ایران ایجاد کنند. این در حالی‌بود که شاگردان حسین عبدی تنها به ارسال‌های بلند و سانترها دل بسته بودند. به طوری که دروازه‌بان و حتی مدافعان ایران از همان نیمه خودی تلاش می‌کردند توپ را به صورت بلند برای تک مهاجم ایران ارسال کنند که در بیشتر موارد بازیکنان انگلیسی توپ را قطع و حمله دیگر خود را از سر می‌گرفتند. حملات سفیدپوشان انگلستان بالاخره در دقیقه ۷۳ جواب داد و راسل دنی موفق شد روی یک ضربه از پشت محوطه جریمه دروازه آرشا شکوری را باز کند. این توپ در حالی وارد دروازه ایران شد که ضرب چندانی نداشت اما دروازه‌بان ایران نتوانست روی این ضربه عکس‌العمل مناسبی از خود نشان دهد و توپ آرام آرام به گوشه دروازه ایران رفت. 

پس از این گل هم حملات انگلیسی‌ها ادامه داشت در حالی‌که ایران همچنان با همان تاکتیک قبلی ارسال توپ‌های بلند به بازی ادامه می‌داد. این توپ‌های بلند در بیشتر موارد از سوی هافبک‌های انگلیسی در همان میانه میدان قطع و در نهایت به حمله‌ای دیگر برای سه‌شیرها بدل می‌شد. 

انگلستان که در نیمه دوم به صورت کامل توپ و میدان را در اختیار داشت بالاخره در دقیقه ۹۰ و روی اشتباه عجیب آرشا شکوری دروازه‌بان ایران موفق شد گل دوم خود را هم به ثمر برساند. شکوری که در موقعیت تک به تک اندالا را مهار کرده بود روی اشتباهی عجیب با پا توپ را بار دیگر مقابل مهاجم حریف انداخت و این بازیکن هم با ضربه‌ای دقیق از زاویه بسته توانست توپ را وارد دروازه ایران کند. 

با این نتیجه انگلستان با ۶ امتیاز از دو بازی توانست با قاطعیت در صدر جدول قرار گیرد و برزیل هم با ۳ امتیاز و تفاضل گل بهتر در رده دوم ایستاده است. برزیلی‌ها پیش از این مسابقه موفق شده بودند با نتیجه قاطع ۹-۰ تیم فوتبال کالدونیا را شکست دهند و با تفاضل گل مثبت ۸ در رده دوم قرار گیرند. 

این در حالیست که ایران از دو بازی صاحب ۳ امتیاز و تفاضل گل صفر است، اما نقطه قوت ایران در مقایسه با برزیل این است که شاگردان حسین عبدی در روز پایانی بازی سختی نخواهند داشت و باید مقابل حریفی به میدان بروند که در دو بازی نخست خود ۱۹ گل دریافت کرده، بدون اینکه گلی به ثمر برساند. برزیل و انگلستان هم دیگر بازی این گروه را در روز پایانی مرحله مقدماتی برگزار می‌کنند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

تیم ملی نوجوانان زیر ۱۷ سال ایران در بازی نخست خود در نمایشی استثنایی توانسته بود مدافع عنوان قهرمانی را در حالی شکست دهد که در پایان نیمه نخست با نتیجه ۲-۰ از این تیم عقب بود. این بار اما فوتبالیست‌های ایرانی کاملا برعکس بازی نخست پیروزی ۱-۰ در پایان نیمه نخست را در نهایت با شکست ۲-۱ در نیمه دوم عوض کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تیم ملی نوجوانان ایران به جمع هشت تیم برتر جهان پیوست

چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴؛ دلارهای نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟

کارت آبی در فوتبال حرفه‌ای؛ جیانی اینفانتینو مخالفت کرد