شگفتی‌سازی تیم ملی نوجوانان ایران ادامه می‌یابد؟ انگلستان دومین حریف ایران در جام جهانی

تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران
تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نوجوانان تیم ملی فوتبال ایران در ادامه رقابت‌های جام جهانی فوتبال زیر ۱۷ سال پسران روز سه‌شنبه از ساعت ۱۹ به وقت محلی در اندونزی به مصاف انگلستان می‌روند تا دومین مسابقه خود را در این رقابت‌ها برگزار کنند.

آگهی

نوجوانان ایرانی که در نخستین گام شگفتی‌ساز شدند و در کمال ناباوری موفق شدند تیم ملی فوتبال برزیل را شکست دهند در گام دوم کار سختی در پیش خواهند داشت و باید به مصاف یکی دیگر از قدرت‌های فوتبال جهان در رده پایه یعنی انگلستان بروند. 

شاگردان حسین عبدی در اولین دیدار خود در حالی که در نیمه اول با نتیجه ۲-۰ در مقابل مدافع عنوان قهرمانی یعنی برزیل شکست خورده بودند در نیمه دوم در بازگشتی باشکوه موفق شدند ۳ بار دروازه زردپوشان را باز کنند و شکست ۲-۰ را به پیروزی ۳-۲ تبدیل کنند. نوجوانان زیر ۱۷ سال ایران حالا در گام دوم باید به مصاف یکی دیگر از قهرمانان این رقابت‌ها یعنی انگلستان بروند. انگلیسی‌ها در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۷ توانسته بودند به عنوان قهرمانی دست یابند. 

به عبارت دیگر نوجوانان ایران در گروه خود در مقابل قهرمان دو دوره اخیر این بازی‌ها یعنی برزیل و انگلستان قرار می‌گیرند. انگلیسی‌ها در مسابقه نخست مقابل حریف ناشناخته خود یعنی کالدونیا با نتیجه ۱۰-۰ به پیروزی دست یابند و با تفاضل گل بهتر نسبت به ایران در صدر جدول گروه سوم قرار گیرند. 

مسابقات جام جهانی نوجوانان جهان که با حضور ۲۴ تیم در اندونزی برگزار می‌شود در ۶ گروه تیمی پی گرفته می‌شود. پیش از برگزاری بازی ایران و انگلستان، برزیل باید در چارچوب رقابت‌های همین گروه به مصاف کالدونیا برود. 

حسین عبدی، بازیکن پیشین تیم ملی و کاپیتان پرسپولیس در سالهای اخیر دوره‌های مربی‌گری را در انگلستان سپری کرده و در فوتبال پایه هم چند سالیست که مشغول فعالیت است. عبدی از زمان پذیرش مسئولیت تیم ملی نوجوانان در سالهای اخیر با حضور به نقاط مختلف ایران تلاش کرده استعدادهایی را که در این عرصه حضور دارند و آنها را پرورش دهد. مجموعه تلاش‌های این مربی کاربلد و تحصیلکرده باعث شد تا نوجوانان ایرانی برای نخستین بار شگفتی‌سازی کنند و در مقابل برزیل به پیروزی دست یابند. 

این دومین بار در طول یکسال اخیر خواهد بود که یک تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی به مصاف انگلستان می‌رود. پیشتر در زمستان سال گذشته تیم ملی بزرگسالان ایران در نخستین بازی خود در جام جهانی قطر به مصاف انگلستان رفت که در نهایت شاگردان کارلوس کیروش با نمایشی ضعیف سنگین‌ترین شکست تاریخ ایران در جام‌‌های جهانی را به ثبت رساندند و با نتیجه ۶-۲ مسابقه را به حریف خود واگذار کردند. 

با این حال نوجوانان ایرانی که در بازی اول بسیار مطمئن ظاهر شدند امیدوارند به نتایج درخشان خود در این رقابت‌ها ادامه دهند و مقابل انگلستان هم با موفقیت از زمین خارج شوند. 

با کسب پیروزی ایران مقابل برزیل حالا بخت نوجوانان ایرانی برای صعود احتمالی به دور بعدی رقابت‌ها بسیار افزایش یافته و این فوتبالیست‌های آینده‌دار می‌توانند در حفظ تمرکز و ادامه درخشش در دو دیدار باقیمانده در مرحله گروهی، افتخاری فراموش‌نشدنی برای خود و تیم ملی نوجوانان ایران به ثبت برسانند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ملی‌پوشان ایران در روز پایانی مرحله گروهی هم باید جمعه از ساعت ۱۹ به وقت محلی به مصاف کالدونیا بروند تا تکلیف تیم‌های صعود کننده از این گروه از رقابت‌های جام جهانی نوجوانان مشخص شود. تیم ملی نوجوانان ایران پیشتر و در رقابت‌های سال ۲۰۱۷ موفق شده بود به جمع هشت برتر دنیا برسد که در آن مرحله با گل‌های فران تورس، بازیکن فعلی بارسلونا بازی را با نتیجه ۳-۱ به اسپانیا واگذار و از آن رقابت‌ها کنار رفته بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تیم ملی زیر ۱۷ سال ایران از گروه مرگ صعود کرد؛ مراکش حریف بعدی نوجوانان ایران شد

داستان قلعه‌نویی و کلینزمن؛ نتایجی مشابه با سرنوشتی متفاوت

واکنش رئیس فدراسیون فوتبال به ناکامی تیم ملی ایران در قطر؛ تاج تکلیف قلعه‌نویی را روشن کرد