«کشته شدن بیش از ۱۰ هزار فلسطینی در یکماه»؛ گوترش: غزه در حال تبدیل شدن به گورستان کودکان است

حمله نیروهای اسرائیل به نوار غزه
حمله نیروهای اسرائیل به نوار غزه Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش اسرائیل روز دوشنبه نیز حملات خود به غزه را ادامه داد؛ حملاتی که سخنگوی ارتش این کشور«تلاشی سیستماتیک برای از بین بردن توانایی‌های نظامی‌ حماس» عنوان کرد.

آگهی

جاناتان کانریکوس، سخنگوی ارتش اسرائیل به سی‌ان‌ان گفت: «ما در حال حمله به حماس هستیم و پیاده نظام ما سنگر به سنگر به پیش می‌روید و آتش هوایی نیز آنها را پشتیبانی می‌کند.»

علا ابوحصره، یکی از ساکنان شهر غزه، روز دوشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: «این حمله مانند یک زلزله است.»

ادامه حملات اسرائیل به غزه در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور با رد درخواست‌های بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس، بار دیگر بر لزوم آزادی گروگان‌ها از سوی حماس به عنوان پیش شرط هرگونه وقفه بشردوستانه یا آتش‌بس موقت تاکید کرد.

پس از آن که ستیزه‌جویان فلسطینی در ۷ اکتبر خاک اسرائیل را هدف موشک‌های خود قرار دادند و کشته شدن بیش از ۱۴۰۰ نفر را که عمدتا غیرنظامی بودند، رقم زدند و افزون بر ۲۴۰ نفر را به گروگان گرفتند، اسرائیل حملات خود را به نوار غزه آغاز کرد.

وزارت بهداشت غزه که توسط حماس اداره می‌شود، می گوید که بیش از ۹۷۷۰ نفر که اکثراً غیرنظامی هستند، در حملات اسرائیل و تشدید عملیات زمینی ارتش این کشور کشته شده‌اند.

اسرائیل با ارسال اعلامیه‌ها و پیام‌هایی از غیرنظامیان فلسطینی در شمال غزه خواست تا به سمت جنوب حرکت کنند، اما یک مقام آمریکایی می‌گوید که حداقل ۳۵۰ هزار غیرنظامی در منطقه‌ای که اکنون به یک منطقه جنگی بدل شده است، باقی مانده‌اند.

آخرین تحولات جنگ حماس و اسرائیل در روز دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ خورشیدی برابر با ۶ نوامبر ۲۰۲۳ میلادی را در این صفحه دنبال کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دبیرکل سازمان ملل «کشتار دلخراش» غیرنظامیان توسط اسرائیل را محکوم کرد

خانواده‌های اسرائیلی مراسم روز سی‌ام عزاداری کشته شدگان ۷ اکتبر را برگزار کردند

اسرائیل سفرای کشورهای حامی عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد را احضار کرد