شکست سنگین برای ائتلاف شولتس؛ محافظه‌کاران در انتخابات محلی ۲ ایالت آلمان پیروز شدند

انتخابات محلی در دو ایالت آلمان
انتخابات محلی در دو ایالت آلمان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتایج اولیه انتخابات محلی در دو ایالت بایرن و هسن در آلمان از شکست سنگین ائتلاف حاکم به رهبری اولاف شولتس، صدراعظم این کشور حکایت دارد.

آگهی

نتایج اولیه نشان می‌دهد که سه حزب حاضر در ائتلاف حاکم شاهد ریزش آرای خود در این دو ایالت بودند. این در حالی است حزب دموکرات مسیحی و متحدانش در ایالت بایرن بیشترین رای را کسب کرده‌اند.

از سوی دیگر حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» نیز از دوره قبل نتیجه بهتری به دست آورده است. 

رای‌دهندگان در دو ایالت آلمان روز یکشنبه در حالی برای انتخابات محلی پای صندوق رای رفتند که از این رای‌گیری به عنوان آزمونی برای ائتلاف سه حزبی حاکم به رهبری اولاف شولتس، صدراعظم این کشور یاد می‌شد.

حدود ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار آلمانی در دو ایالت بایرن و هسن واجد شرایط شرکت در رای‌گیری بودند. شرکت‌کنندگان در انتخابات اعضای پارلمان محلی در این دو ایالت را برگزیدند. 

هر دو ایالت بایرن و هسن به عنوان ایالت‌هایی محافظه‌کار شناخته می‌شوند. در همین راستا حزب دموکرات مسیحی و متحدانش به عنوان حزب اصلی مخالف دولت بیش از دیگر احزاب برای پیروزی در انتخابات بخت داشتند. حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» نیز امیدوار بود تا بتواند همانطور که در نظرسنجی‌ها جایگاه مناسبی دارد موقعیت خود را در پارلمان این دو ایالت بهبود ببخشد. 

شرایط اقتصادی آلمان که با رکود روبرو شده است به همراه موضوع مهاجرت دغدغه اصلی رای‌دهندگان محسوب می‌شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ائتلاف احزاب سوسیال دموکرات، سبزها و دموکرات آزاد (لیبرال‌ها) در سطح فدرال طی هفته‌های اخیر به دلیل اختلاف بر سر کاهش مخارج دولتی و تدابیر لازم برای مقابله با تغییرات آب و هوایی تضعیف شده است. 

حزب دموکرات مسیحی از ۲۴ سال پیش تاکنون کنترل ایالت هسن را در دست دارد. متحدان این حزب در ایالت بایرن نیز از سال ۱۹۵۷ تاکنون زمام امور را در دست دارند. نانسی فزر، وزیر کشور آلمان به عنوان نامزد حزب سوسیال دموکرات پا به عرصه رقابت در ایالت هسن گذاشته بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مراجعه مهاجران به دندان‌پزشکی به موضوع بحث بین دولت آلمان و رهبر محافظه‌کاران تبدیل شد

سلام به سبک نازی‌ها از سوی شرکت‌کنندگان در جشن آبجوخوری آلمان جنجال‌آفرین شد

انتخابات محلی در یک شهر آلمان؛ «پیامبرِ» راست افراطی توانست ترامپ و مارکس را شکست دهد