میلان برای کاهش تصادف دوچرخه‌سواران، کامیون‌ها را مجبور به نصب حسگرهای نقطه کور می‌کند

Italy Daily Life
Italy Daily Life Copyright عکس تزیینی، رم ایتالیا
Copyright عکس تزیینی، رم ایتالیا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات شهر میلان در ایتالیا، اتوبوس‌ها و کامیون‌ها را مجبور به نصب حسگرهای نقطه کور کرده‌اند تا به این ترتیب از تلفات جاده‌ای دوچرخه‌سواران و عابران پیاده کاسته شود.

آگهی

کلان شهر ایتالیا همچنین با هدف کاهش آلودگی‌های هوا، برای رفت و آمد وانت، اتوبوس و کامیون‌ها در سطح شهر محدودیت‌هایی قائل شده است. بر اساس قوانین جدید که از روز دوشنبه لازم‌الاجرا می‌شود، تردد وانت، اتوبوس و کامیون‌ها طی روزهای دوشنبه تا جمعه در بیشتر نقاط شهر در ساعات کاری ممنوع خواهد بود.

اجبار خودروهای سنگین به نصب حسگرهای نقطه کور مورد استقبال بسیاری از ساکنان شهر قرار گرفته که بویژه در پی همه‌گیری کووید۱۹ به استفاده از دوچرخه‌ برای رفت و آمد تمایل بیشتری نشان داده‌اند.

بر اساس تحقیقات پائولو بوزوتو، استاد برنامه‌ریزی شهری در دانشگاه پلی تکنیک میلان، تنها در سال ۲۰۲۱ میلادی تعداد ۱۲۵۰ مورد تصادف دوچرخه در میلان روی داده و این حوادث در سال۲۰۲۲ میلادی به ۱۴۶۷ مورد افزایش یافته است؛ آنهم در حالی که شمار حوادث مشابه طی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ میلادی ۱۰۶۰ مورد بوده است.

جوزپه سالا، شهردار میلان نیز در این باره گفت: «مهم است که بتوانیم دوچرخه‌سواران را ایمن کنیم زیرا با توجه آمار این حوادث، ممکن است افراد بترسند و دیگر از دوچرخه استفاده نکنند.»

پیش از این در ۲۱ سپتامبر نیز اعتراضاتی در شهر میلان از سوی گروه‌های حامی دوچرخه‌سواری برگزار شده بود و معترضان با در دست داشتن تابلوها و بنرهایی که روی آن نوشته شده بود «مرگ در خیابان بس است» و «ما فوراً ایمنی می‌خواهیم» خواستار مداخله مقامات شهر و یافتن راه حلی برای تضمین ایمنی دوچرخه‌سواران شده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ساخت اولین دوچرخه برقی که نیازی به باتری ندارد

سناتور صریح اللهجه و دوچرخه‌سوار در مکزیک به عنوان نامزد مخالفان دولت انتخاب شد

دوچرخه‌های برقی بی‌زنجیر و بی‌صدا؛ سواره نظام جدید ارتش بریتانیا با الهام از جنگ اوکراین