تور دو فرانس زنان که سال‌ها بی‌توجه و بی‌تماشاگر ماند؛ دوچرخه‌سوار هلندی قهرمان دومین دوره شد

دمی ولرینگ دوچرخه‌سوار هلندی
دمی ولرینگ دوچرخه‌سوار هلندی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مسابقات دوچرخه‌سواری تور دو فرانس زنان که از سال گذشته از سر گرفته شده است در روزهای ۲۴ تا ۳۰ ژوئیه امسال برگزار شد.

آگهی

دور پایانی مسابقات دوچرخه‌سواری تور دو فرانس زنان روز یکشنبه ۳۰ ژوئیه (۸ مرداد) با قهرمانی دمی ولرینگ دوچرخه‌سوار هلندی به پایان رسید.

این دوچرخه سوار ۲۶ ساله توانست مجموع ۸ مرحله را جلوتر از لوت کوپکی از بلژیک و کاتارژینا نیویادوما از لهستان رکاب بزند و پیراهن زردرنگ قهرمانی را بر تن کند. 

مرحله نهایی این مسابقات به مسافت ۲۲ کیلومتر در شهر پو واقع در پیرنه-آتلانتیک در ناحیه آکیتن فرانسه برگزار شد.

دمی ولرینگ در دور آخر مسابقات که به صورت تایم تریل انفرادی برگزار می‌شد، توانست در مدت زمان ۲۹ دقیقه و ۱۵ ثانیه مسیر ۲۲ کیلومتری کوهپایه‌های پیرنه را رکاب بزند و مقام دوم این مرحله را پس از هم‌تیمی خود مارلن رویسر سوئیسی کسب کند. نتیجه‌ای که راه را برای قهرمانی او در مجموع مراحل هموار کرد.

در این مسابقات که به مدت یک هفته برگزار شد، لوته کوپکی با ۳ دقیقه و ۳ ثانیه اختلاف نسبت به‌ دمی ولرینگ به مقام دوم رسید. آنمیک ون ولوتن، ۴۰ ساله و مدافع عنوان قهرمانی که در پایان فصل بازنشسته خواهد شد، با اختلاف ۳ دقیقه و ۵۹ ثانیه نسب به نفر اول مقام چهارم را به دست آورد.

الیزابت بورن، نخست‌وزیر فرانسه، برای تماشای این مسابقات در شهر «پو» در جنوب غرب این کشور حضور یافته بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ژان لولیو، سازمان‌دهنده نخستین تور دو فرانس زنان در تاریخ، این مسابقات دوچرخه‌سواری ویژه زنان را در سال ۱۹۵۵ کلید زد. در آن مسابقات که با تمسخر شمار زیادی از افراد همراه بود، ۴۱ نفر شرکت کردند و دوچرخه‌سوار بریتانیایی برنده شد اما این مسابقات دیگر ادامه پیدا نکرد.

دوچرخه‌سواران زن تا سال ۱۹۸۴ صبر کردند تا بار دیگر تور دو فرانس زنان را شاهد باشند. اما این دور از مسابقات هم تا سال ۱۹۸۹ بیشتر دوام نیاورد و سازمان برگزارکننده به دلیل کمبود توجه رسانه‌ای و ضرر اقتصادی ادامه برگزاری آن را متوقف کرد.

از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۳ رویداد دیگری برگزار شد اما آن‌ هم دوام نیاورد و دوره مسابقه‌های مشابه نیز یکی پس از دیگری تا سال ۲۰۱۶ ناپدید شدند. از سال ۲۰۲۲ اما این مسابقات بار دیگر از سر گرفته شد.

دوره سوم این مسابقات در روزهای ۱۲ تا ۱۸ اوت سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یوناس وینگگارد، فاتح صد و نهمین دوره مسابقات دوچرخه سواری تور دو فرانس شد

زن سهل‌انگاری که باعث تصادف دوچرخه‌سواران تور دو فرانس شد دادگاهی می‌شود

دوچرخه‌‌سوار ۲۱ ساله فاتح مسابقات تور دو فرانس شد