ترامپ رئیس ستاد ارتش آمریکا را لایق اعدام دانست؛ میلی: برای حفاظت از خانواده‌ام اقدام می‌کنم

مارک میلی در سال ۲۰۱۹ از سوی آقای ترامپ به‌عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا منصوب شد
مارک میلی در سال ۲۰۱۹ از سوی آقای ترامپ به‌عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا منصوب شد Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین این کشور او را متهم به «تبانی» با چین کرد، گفت که اقداماتی را برای حفاظت از خانواده‌اش انجام خواهد داد.

آگهی

تماس‌های آقای میلی با همتای چینی خود در آخرین ماه‌های حضور آقای ترامپ در کاخ سفید با انتقادهای مخالفان او مواجه شد اما این افسر ارشد ارتش آمریکا در همان زمان گفت که برقراری این تماس‌ها «کاملا در حدود وظایف و مسئولیت‌های» شغلی‌اش بوده است.

آقای ترامپ که بارها از عملکرد دولت بایدن در رابطه با خروج نظامیان آمریکا از افغانستان انتقاد کرده، در تلاش است تا مناقشه مرتبط با آقای میلی را هم به موضوع افغانستان پیوند بزند.

آقای ترامپ هفته گذشته با انتقاد از عملکرد آقای میلی در مورد خروج«شتاب‌زده» نظامیان آمریکا از افغانستان در سال ۲۰۲۰میلادی، او را لایق مجازات «اعدام» دانست.

او در شبکه اجتماعی متعلق به خود، موسوم به «Truth» نوشت که در گذشته انجام چنین اقدام‌های «شرم‌آوری» مجازات «مرگ» داشتند.

میلی در سال ۲۰۱۹ از سوی آقای ترامپ به‌عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا منصوب شد و در این پست در دولت بایدن باقی ماند. او قرار است در ۳۰ سپتامبر از سمت خود کناره‌گیری کند.

صفحه ایکس (توییتر سابق) یورونیوز فارسی را دنبال کنید

این یک افسر ارشد ارتش آمریکا در گفتگو با برنامه ۶۰ دقیقه شبکه «سی‌بی‌اس» در خصوص اتهام‌های مطرح شده نسبت به او گفت: «من ۴۴ سال و نیم به قانون اساسی آمریکا وفادار بوده‌ام.»

آقای میلی گفت: «من اقدامات احتیاطی کافی را انجام داده‌ام. ای کاش این اظهارنظرها بیان نمی‌شد، اما بیان شد. من اقدامات لازم را برای اطمینان از امنیت خود و خانواده‌ام انجام خواهم داد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آغاز دادگاه رسیدگی به پرونده «دروغگویی» دونالد ترامپ درباره ثروتش

هشدار ژنرال مارک میلی درباره آینده افغانستان: جنگ داخلی و احیای گروه‌های تروریستی

اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد